Stoneworld: edelstenen en mineralen

divinatie, kruiden, stenen, altaar, recepten etc.
Plaats reactie
Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Stoneworld: edelstenen en mineralen

Bericht door Galeswintha » 02-05-2010 16:23

Mooie site over o.a. edelstenen en mineralen. Als je de site verder doorspit hebben ze zelfs een museum erbij dat je kunt bezoeken. Via deze link ga je gelijk naar de stenen, met beschrijving en werking per steen. De stenen zijn online te bestellen.
Enjoy!

http://www.stoneworld.nl/index.php/apat ... l&category

Nog even een vraag: wie werkt er met stenen en zo ja, welke st(e)en(en) is/zijn voor jou persoonlijk heel bijzonder en waarom?
("steen" kan natuurlijk ook "mineraal" zijn)

Gast

Bericht door Gast » 03-05-2010 08:39

Ik werk met stenen, inderdaad edelstenen, mineralen of halfedelstenen.

Al een tijdje draag ik een smaragd bij me, een mooie groene steen voor het hart. Ik gebruik ze niet alleen om de kwaliteiten van de edelsteen, maar ben ook bezig met gewone stenen zoals graniet. Het is gevoelsmatig en best persoonlijk om met stenen te werken. Ik geloof dat er in een steen veel energie opgeslagen kan worden door de eeuwen heen. Dat vraagt om respekt. Het bekladden van hunebedden of er achteloos bovenop klimmen vind ik absoluut niet kunnen. Deze stenen hebben een rijke geschiedenis en daar zou men respekt voor moeten hebben.

Edelstenen en chakra's interesseert me ontzettend, en als ik ergens een mooie steen vind, kan mijn dag ook niet meer stuk. Ik geloof dan ook dat ik op dat moment een bepaalde steen tegenkom, met zijn kwaliteiten, dat dat zo heeft moeten zijn.

Bij de Glastonbury Tor vond ik een steen die ik op dat moment erg nodig had, een amethyst. Mooi rond en prachtig paars, een week daarvoor hoorde ik van een vriendin dat dat de steen was die voor mij bedoeld is. Mooi dat zij dat zag... Dat vond ik een heel bijzondere ervaring....

Zo zie je maar, stenen zijn best persoonlijk.

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 03-05-2010 22:24

Ik werk ook wel met stenen.

Enkele van mijn favorieten:

-De Maansteen: de steen van mijn sterrenteken. Als ik hem draag voelt het voor mij heel energiek en positief. Het is een heel vrouwelijke steen. (o.a. voor de hormonen)

-De Citrien: Een positieve steen die vitaliteit geeft en positiviteit uitdraagt maar ook negatieve energie omzet. Ik heb hem wel eens vastgehouden als ik ging slapen, begon dan direct te gapen en viel ermee in slaap. Ik heb een originele maar er zijn er ook die kunstmatig gemaakt worden. Die laatste moet je niet hebben.

-De Amethyst: Mooie steen, schijnt te werken als je moeilijk kunt inslapen maar heb daar zelf geen baat bij. Je kunt hem gebruiken bij divinatie. (Er bij leggen). Het is een steen die 'opent'.

-De Obsediaan en Regenboog Obsediaan: Een prachtige donkere steen die je als zwarte spiegel kunt gebruiken. (Geslepen/getrommeld reflecteert deze je eigen spiegelbeeld.) Als je gaat divineren kun je deze steen erbij liggen. Zeer krachtige steen die confronterend kan werken. Obsediaan is vulkanisch glas, uit het diepste van de aarde.

-Aventurien: Mooie groene steen met spikkeltjes. Helpt voor een goede doorbloeding te krijgen. (hartchakra)

-En een hele mooie, de Pauwensteen oftewel de Borniet. Dit is een steen waar veel optimisme vanuit gaat en die vrolijk maakt. Houd hem in het kaarslicht en de Pauwenkleuren gaan glinsteren en glanzen.

Stenen werken door trillingen en geven hun energie af.
Denk aan het kwartssteentje in een Quartz horloge. Bovenstaande verklaringen zijn gedeeltelijk uit een boekje en tevens mijn eigen ervaringen. Stenen zijn heel persoonlijk en een ieder zal er zijn eigen ervaringen mee hebben. Ik vind het de schatten van Moeder Aarde die heel verbindend kunnen werken.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 05-05-2010 21:08

Hoewel een voorkeur voor mijn dierenriemsteen, de Tijgeroog, hecht ik soms het meeste aan een mooie steen die ik zomaar ergens vind. Of profiteer ik van mijn mans gave om stenen te vinden met een gat erin.
verder Rozekwarts en amethyst ja. Sneeuwvlokobsidiaan, maar ik ben vergeten waarom...Ik ben geloof ik niet zo goed met stenen. :(
BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Gast

Bericht door Gast » 05-05-2010 22:24

Sneeuwvlokobsidiaan komt bij mij vaak sterk en heftig binnen, hij is tevens heel aardend. Wist je dat het lavaglas is, met as? Geen wonder dat het heftig kan zijn, he.

Zwarte toermalijn is ook een sterke steen, althans zo ervaar ik hem...

Hier een stukje over deze steen:

Zwarte toermalijn aardt en beschermt tegen negatieve energie in al haar vormen: computerstraling, elektromagnetische straling, zwarte magie en vervloekingen en stress en spanningen. Hierdoor werkt de steen ontspannend, vegroot de vitaliteit en bevordert een neutrale houding en logisch-rationeel denken. Lichamelijk heeft de steen een positief effect op het imuunsysteem, dyslexie, artritis en pijn.

bron: http://www.edelstenenenmineralen.nl/toermalijn.html

Gast

Bericht door Gast » 05-05-2010 22:30

Rozekwarts is een hele fijne steen, ik ervaar het als vrolijk en liefdevol als ik het in mijn hand hou. Ech een steen van het hart. Afbeelding

Rozenkwarts is bij uitstek de steen van het hart en de liefde. De steen werkt sterk in op het hartchakra en opent het hart om liefde te ontvangen en om liefde te geven. De steen trekt harmonieuze liefdes- en vriendschappelijke relaties aan en bevordert ook eigenliefde en zelfacceptatie. Rozenkwarts heeft een milde, zachte werking en werkt kalmerend bij verdriet en trauma’s en bevordert empathie, openheid en behulpzaamheid. De steen maakt ontvankelijkheid voor alle soorten schoonheid en stimuleert creativiteit en fantasie. Fysiek heeft de steen een positieve werking op het hart, de geslachtsorganen, sexuele problemen, de vruchtbaarheid, borst- en longkwalen en voorkomt duizeligheid. Tenslotte helpt het bij ouderdomskwalen zoals de ziekte van Alzheimer en Parkinson.

http://www.edelstenenenmineralen.nl/rozenkwarts.html

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 05-05-2010 22:39

Ik heb wel eens een rozenkwarts op mijn buro gelegd als ik aan het werk ging. Met soms wat moeilijke mensen aan de lijn werkte deze steen positief. Soms de steen even vasthouden werkte goed. Bovendien is het een mooie steen met een zachtrozige kleur.

Plaats reactie