Godinnen orakelkaarten Doreen Virtue

divinatie, kruiden, stenen, altaar, recepten etc.
Plaats reactie
Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Godinnen orakelkaarten Doreen Virtue

Bericht door Galeswintha » 30-04-2010 23:17

Ik werk hier zelf mee. Het zijn kaarten met hele mooie afbeeldingen van Godinnen over de hele wereld en het werkt heel simpel: je schudt, focust op een gedachte of vraag en vervolgens trek je een kaart. Ik verdeel de kaarten daarvoor nog in drie stapeltjes maar dat is mijn manier. Er zit een boekje bij met een heldere uitleg. Er wordt verteld waar de Godinnen voor staan en wat ze je te vertellen hebben. Echt heel positief om ermee te werken en het zet je intuitie goed aan het werk.

Op onderstaande link staan de kaarten beschreven:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 01-05-2010 16:52

Leuke tip. He, kaartensets zouden natuurlijk straks ook in de database kunnen bedenk ik me net.
Los daarvan een vraag. ik zie over deze set bij Bol.com staan:
"De prachtige afbeeldingen laten Kuan Yin, Lakshmi, Brigti en Isis zien. Maar ook de godinnen uit de Keltische traditie, de Maya cultuur, Egypte en het boeddhisme zijn vertegenwoordigd."

Nou heb ik altijd gedacht dat boedhisten helemaal geen goden/ godinnen hebben? Misschien weet jij of Kronos daar meer van?

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Gast

Bericht door Gast » 01-05-2010 20:14

Ah, daar zeg je wat. Kronos?

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 02-05-2010 15:44

Klik op de volgende link en je ziet dat Boeddhisten toch een heel pantheon hebben. Er wordt tevens beschreven hoe ze tegen het Goddelijke aankijken:

http://07841.06jn.thinkquest.nl/Boeddhi ... innen.html

Verder heb ik mijn boekje van de Godinnen orakelkaarten even nagelezen. De Boeddhistische/Hindoeistische Godinnen die in deze kaartenset zijn opgenomen zijn:

1. Groene Tara
Afbeelding

Tara is een godin van de hindoes en de Boeddhisten. In het oude Sanskriet betekent de naam: "ster". Haar vele persoonlijkheden en eigenschappen herken je in al de verschillende kleuren. Groene Tara is bekend om haar snelle hulp in noodgevallen. Ook kan ze je snel tot begrip van situaties en relaties brengen. Ze redt ons doordat ze ons in onze eigen kracht brengt, zodat we onszelf kunnen redden.

2. Witte Tara
Afbeelding

Witte Tara is een aspect van Tara, een vrouwelijke Scheppende Moeder van de boeddhisten en de hindoes. De vele vrouwelijke aspecten en gezichten van de Boeddha en de Scheppende Moeder vind je terug in al de verschillende kleuren van Tara. Witte Tara staat voor zuiverheid, rijpheid en compassie. De ogen op haar handen, voeten en voorhoofd maken dat zij alle gebeden kan horen en zien. Zij helpt ons lang en in vrede te leven.

3. Kuan Yin
Afbeelding

De oosterse Godin Kuan Yin hoort alle gebeden, en ze is de puurheid zelf, de koesterende liefde, en de vriendelijke macht. Kuan Yin is een bodishattva, en dat betekent dat zij in aanmerking komt voor het Boeddhaschap. Maar zij heeft een belofte gedaan dat zij bij de Aarde zal blijven totdat alle mensen verlicht zijn. Deze jeugdige en mooie godin helpt ons mededogen en erbarmen te hebben met onszelf en met anderen. Ook is zij de beschermster van vrouwen en kinderen, en wekt ze muzikale interesse en kwaliteiten op, enevenals helderziendheid.

Bron: Handleiding Godinnen Orakelkaarten. Afbeeldingen: Photobucket. Het zijn niet de afbeeldingen van de kaarten. (kon ik niet vinden 8) )

Gast

Bericht door Gast » 03-05-2010 08:52

Wat mooi!

Tara was niet alleen een godin, maar ook een belangrijke plaats in Ierland. http://nl.wikipedia.org/wiki/Tara_(Ierland)
Zou er ergens een verband zijn in de naam en een een verband tussen Boeddhisme, Hindoesme en Ierland?

By the way, ik heb een erfstuk van mijn opa en oma en dat is een boeddhistisch beeld die met de handen net zo zit als deze Tara's.
Alleen is het mannelijk.

Is de beschrijving erbij een overeenkomst, en maakt het uit of het mannelijk of vrouwelijk is?

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 03-05-2010 16:53

Zou er ergens een verband zijn in de naam en een een verband tussen Boeddhisme, Hindoesme en Ierland?
Zou best eens kunnen. De Kelten waren een Indo-Europees volk. Ze hebben zich, toen ze uit het oosten wegtrokken, vermengd met Europese volkeren. Er waren Kelten met zwarte haren en blauwe ogen. Veel Ieren hebben nog steeds deze genetische eigenschappen. In India gebruiken ze nog steeds bepaalde zonnesymbolen die de Kelten ook gebruikten. Dit kan m.i. geen toeval zijn. Het woord 'Deva' wordt in India gebruikt en de Kelten gebruikten dit woord ook. De betekenis die zij er aan gaven was 'wezen van licht' of zoiets. Dat een Keltische koningin Boedicca heette heeft mij altijd zeer verbaasd. Maar mogelijk is dit te ver gezocht. De Indiers kennen ook het woord 'ja'
Is de beschrijving erbij een overeenkomst, en maakt het uit of het mannelijk of vrouwelijk is?
In het Boeddhisme wordt het mannelijke en vrouwelijke allebei geeerd en wordt er waarde gehecht aan het feit om zowel het mannelijke als vrouwelijke in jezelf te te ontwikkelen. Vandaar dat deze beeldjes veel vrouwelijkheid maar ook mannelijkheid uitstralen denk ik. We hebben thuis een Boeddha beeld, hetzelfde type als de beide Tara Godinnen op bovenstaande afbeeldingen alleen is Boeddha wel een man. Het beeld heeft toch ook weer heel vrouwelijke eigenschappen.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 03-05-2010 22:35

Dank, ik heb een antwoord op mijn vraag. Boedha beschouwde zichzelf niet als god, maar zijn aanhangers, overal ter wereld, hadden natuurlijk zo wel hun eigen pantheon. Het een versmolt met het ander et voila.
Zou je het kunnen vergelijken met de katholieken? Op zich hadden ze geen meergoderij, maar waar ze kwamen kreeg hun Maria al snel de tekenen van de plaatselijke heidense Godin.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie