Welke steen ?

divinatie, kruiden, stenen, altaar, recepten etc.
Plaats reactie
-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Welke steen ?

Bericht door -Chaea- » 22-12-2011 18:57

Merry Meet allemaal :) ,

Ik loop al een tijdje met een vraag rond en kom er niet helemaal uit.
De vraag is namelijk: wat is mijn sterrenbeeld steen (of zielensteen)?
Ik vind dit erg lastig om een antwoord op te krijgen, aangezien ik telkens weer een andere steen bij mijn sterrenbeeld zie staan.
Mijn sterrenbeeld is de Leeuw al voel ik mij toch soms meer een kitten haha.
Hopelijk kan iemand mij helpen om uit te zoeken welke steen nou echt bij me past, want dat zou me veel helpen.
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 24-09-2012 17:54

Tja Chaea,

Ik snap je probleem, ieder boek of verhandeling daarover geeft weer een ander antwoord. Persoonlijk zie ik het zo, de schrijver van die informatie is uitgegaan van zijn/haar ervaring. En heeft aan de hand daarvan zijn/haar tekst geschreven. Het is niet zo dat al die boeken het dus fout hebben. Het zijn de verschillende ervaringen van verschillende mensen. En zo kun je volgens mij zelf ook het beste te werk gaan. Kies een paar stenen uit die volgens de verschillende auteurs bij jouw sterrenbeeld passen en probeer ze uit. Dit kun je volgens mij (ook een persoonlijke mening :) ) het beste doen door in de winkel ze gewoon één voor één in de hand te nemen (neem daar gewoon de tijd voor) en dan te kijken welke het beste voor jou persoonlijk aanvoeld. Dat is het beste advies wat ik je kan geven.

BB,

Menno

PS
Je zult overigens altijd mensen hebben die als je ze over je keuze verteld en hoe je daartoe bent gekomen reageren in de trand van: "Waaaat, rozenkwarts? maar dat past helemaaaaal niet bij Leeuw". Niks van aantrekken. Jouw keuze is jouw keuze en zeker hierbij is jouw gevoel het belangrijkste. Het uitkiezen van een persoonlijke zielensteen is per slot van rekening geen religieus dogma :) .

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 24-09-2012 23:22

Dankje Menno, het klopt inderdaad wat je zegt :). Ben ook alweer even tijdje
bezig om de juiste steen te vinden, maar ik denk dat ik hem heb!
Namelijk de Apatiet!
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 25-09-2012 11:15

Gefeliciteerd :D .

BB,

Menno

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 31-10-2012 13:50

Merry Meet,

Dankje Menno :)!
Het heeft een tijdje geduurt terwijl ik toch al wel lang bezig ben
met betekennisen van edelstenen en hoe je ze kunt gebruiken in het dagelijkse leven. Ook gebruik ik stenen veel bij heling en in moeilijke tijden.
Het zijn pracht dingen die de aarde heeft voortgebracht en machtig om mee te werken!

Blessed Be
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 19-11-2012 21:54

Hoi Chaea, ken je ook het volgende: dat je tijden lang met een bepaalde steen op zak loopt en... hem opeens kwijt bent? Dan denk ik maar: blijkbaar is 't ie nu niet meer zo hard nodig.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 20-11-2012 12:30

Merry meet,

Hahaha, ja dat ken ik zeker Daturae!
Ik weet alleen af en toe niet of het komt door het feit dat ik een chaoot ben of dat het komt door dat ik de steen inderdaad niet meer nodig heb.
Maar ik zorg er ook eigenlijk altijd voor dat ik van elke steensoort die ik heb 2 heb. 1 waar een ringetje aan zit zodat ik hem als hanger kan gebruiken en 1 die ik gewoon in mijn hand kan houden of inderdaad in mijn broekzak kan stoppen.
Veel van deze hangertjes kun je heel goedkoop krijgen bij winkels zoals Mevlana in de Folkingestraat, de Liatelier op de vismarkt bij deze winkel kun je zowieso ook hele mooie goedkope ringen kopen met een steen naar keus erin (deze winkel heeft geen pinautomaat) en bij mijn persoonlijke favoriet: Yantra aan de oude Ebbingestraat. Deze winkels zitten alle drie in Groningen en zitten op loopafstand van elkaar :)!
Toch moet ik er wel bij zeggen dat ik ik de meeste stenen die ik heb in het buitenland heb gekocht. Zo ben ik bijvoorbeeld een paar jaar geleden op mijn verjaardag naar de grootste mineralenmarkt in Europa toe geweest die toen in Zwitserland was. En daar heb ik meteen mijn zakgeld voor die maand en me verjaardagsgeld opgemaakt haha. Maar mocht je ook een grote stenenliefhebber zijn en ooit in de geledenheid zijn om naar deze markt te gaan, dan raad ik hem zeker aan!
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Liadan
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-01-2011 14:40

Bericht door Liadan » 21-11-2012 09:20

Ik heb dus echt helemaal niks met stenen en kristallen.. ik heb wel een doos vol met allerlei edelstenen maar ik doe er nooit iets mee. Ik heb dan wel weer twee hele manden vol met wierook en oliën en een hele boel kaarsen enzo.. :P

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 21-11-2012 15:11

Merry meet,

Haha oh maar dat heb ik ook, soms zelfs iets teveel kaarsen en wierrook :oops:
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Plaats reactie