De Magie van planten- Imca Marina

boeken, films, muziek, internet, etc.
Plaats reactie
Gast

De Magie van planten- Imca Marina

Bericht door Gast » 15-08-2010 20:55

Het is me gelukt, dankzij Galeswintha heb ik nu het lang gekoesterde boekje in huis van Imca Marina. Het is een boekje dat gaat over het verhaal achter het verhaal van planten.

Zij heeft al deze volksverhalen over planten gebundeld en uitgegeven.
Een heel leuk boekje om te hebben, maar is helaas niet meer in de handel en je moet er dus echt naar op zoek gaan.

Wist je bijvoorbeeld dat je alruin niet zomaar uit de grond kunt trekken?
De alruin zal niet meewerken, en gilt zo hard dat degene die het uit de grond trekt, sterft. Dus nam men een oude magere zwarte hond, bond een touw aan zijn staart en aan de alruin en zo trok de hond het plantje uit de grond. De hond stierf dan wel, maar goed, deze was toch mager en oud. En het ewas toch beter dan dat er een mens stierf aan het gegil van de alruin.

Geweldig, ik smul van dit soort verhalen. Voor wie dat ook doet, is dit boekje een echte aanrader.

voor een plaatje van het boek: http://boeken.marktplaza.nl/flora_fauna ... 509823.htm

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 16-08-2010 17:41

Leuk! :D

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 28-08-2010 21:31

Ha, de dame in kwestie woont niet ver bij mij vandaan. Heb met haar eens gebabbeld over een kruidentuin, ze was toen bezig er een te ontwerpen. Ben benieuwd wat er van geworden is. Zou er alruin in staan?

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie