Subject: Parliament of the World's Religions

Onderwerpen betreffende Paganisme, Wicca, Hekserij, Druidisme, Sjamanisme, Asatru etc.
Plaats reactie
Alexsandra
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-04-2010 08:51

Subject: Parliament of the World's Religions

Bericht door Alexsandra » 07-06-2010 13:09

Onderstaande email vind ik dusdanig belangrijk dat ik hem ook hier plaats.
Misschien ook een idee om aan mee te doen??
Om privacy redenen heb ik bepaalde gegevens weggeknipt.
Mocht je haar adres of email adres willen stuur mij dan even een mailtje, dan stuur ik die door.

Liefs en B*B!
Alexsandra


________________________________________

Sent: Saturday, June 05, 2010 12:14 AM
Subject: Parliament of the World's Religions

Beste Alexsandra,

[knip-knip is privé]

Ik heb een vraagje voor jou. Via-via ben ik in contact gekomen met een aantal mensen in Brussel die zich inzetten om het Parliament of the World’s Religions (www.parliamentofreligions.org) in 2014 naar België te halen. Op dit moment zijn er 4 steden die een bod hebben gedaan, en Brussel is er daar eentje van. Persoonlijk zou ik het fantastisch vinden dat een dergelijk gebeuren zo dichtbij wordt georganiseerd, en daarom heb ik ook toegezegd om mijn schouders hier mee onder te zetten. De finale beslissing van welke stad het evenement krijgt toegewezen zal pas gebeuren in maart 2011, maar tegen dan zijn er een heel aantal stappen die volgens de procedure moeten gevolgd worden. Een eerste belangrijk gegeven is het voorleggen van zo veel mogelijk aanbevelingsbrieven. Deze moeten komen van een zo breed mogelijke weerspiegeling van de samenleving (werkelijk àlle aanwezige religies, diverse belangengroepen, stichtingen, organisaties, enz...).

Mij werd gevraagd om aanbevelingsbrieven te sprokkelen binnen het paganisme. Aangezien Brussel de hoofdstad is van Europa heb ik beslist om me niet enkel te beperken tot mijn contacten in Brussel of België, maar daar de rest van Europa bij te betrekken. Hoe meer aanbevelingsbrieven, hoe meer kans Brussel maakt om in 2014 het Parliament te hosten, wat mij dus echt absoluut fantastisch lijkt!

Mag ik jou daarom vragen om vanuit MA-AN Fryslân een letter of recommendation op te maken en me deze te bezorgen? Deze hoeft niet lang te zijn – het enige wat daarin moet staan is een morele steunbetuiging;
• Dat jullie het gegeven dat het Parliament of the World’s Religions in 2014 in Brussel zou plaatsvinden een goed idee vinden
• Dat jullie dit moreel willen steunen

Het kan en mag uiteraard veel uitgebreider, maar dat is niet meteen noodzakelijk. Ik moet de brieven uiterlijk over 14 dagen overmaken aan de mensen die met de organisatie bezig zijn, dus er is wel een beetje haast bij .

Ik heb begrepen dat het het beste is wanneer dit in het Engels wordt opgemaakt op briefpapier met hoofding (logo e.d.) van de vereniging en uiteraard met handtekening & opgave van je titel binnen de vereniging. Mij lijkt het het eenvoudigst om de brieven te ondertekenen en dan in te scannen en door te mailen, maar je kan deze uiteraard ook per gewone post versturen; Hilde [knip-knip is privé] Nijlen - België.

Misschien kan jij ook andere contacten, verenigingen in binnen- en buitenland aanspreken om een dergelijke brief op te maken? Je zou me hier een ontzettend groot plezier mee kunnen doen!

Alvast een ontzettend dikke MERCI! Mocht je hierover nog vragen hebben, geef me zeker een seintje!

Heel veel liefs & blessings,
Hilde [knip-knip is privé]

Well-behaved women rarely make history
Faith is a bird that feels the light and sings when the dawn is still dark

Plaats reactie