Book of Shadows -vraag-

Onderwerpen betreffende Paganisme, Wicca, Hekserij, Druidisme, Sjamanisme, Asatru etc.
Plaats reactie
DarkWolfinine
Berichten: 4
Lid geworden op: 31-01-2014 01:58

Book of Shadows -vraag-

Bericht door DarkWolfinine » 31-01-2014 02:25

Hallo,
Ik weet niet of ik hier op het goede topic zit, maar ik kon geen vragentopic vinden.
Een tijdje terug heb ik een super mooi in leer gebonden boek gekocht om daar mijn eerste BOS van te maken. Er is alleen zoveel om in te zetten. Op internet is ook zoveel te vinden dat ik er nog even niet uitkom. Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben om alles overzichtelijk te houden. En hoe beslis je wat je erin wil hebben en wat niet? Ergens had ik het idee opgedaan om een apart boek te hebben voor spells. Nog wat andere tips?
Don't Worry, Be Happy

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 02-02-2014 03:09

Eigenlijk is een BOS de weerslag van al de ervaringen en teksten die je hebt gebruikt. Kortom, de schriftelijke weerslag van je spirituele ontwikkeling. Daarom is een BOS ook nooit af want als het goed is dan blijf je je ontwikkelen. Ik ken het gevoel wel hoor, zo van: "ik heb nu een heel mooi boek gekocht en die moet ik dus alleen vullen met netjes geschreven teksten die keurig gestructureerd zijn". Laat je daar niet teveel door leiden, je eigen ontwikkeling gaat soms heel ongestructureerd. Het belangrijkste van een BOS is dat je hem gaat gebruiken. En dan gewoon vult met dingen van jezelf. Vergeet niet "the best way to get started is to quit thinking and start doing" 8) .

BB,

Menno

Plaats reactie