Een beetje brutaal

Onderwerpen betreffende Paganisme, Wicca, Hekserij, Druidisme, Sjamanisme, Asatru etc.
Plaats reactie
-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Een beetje brutaal

Bericht door -Chaea- » 31-10-2012 13:56

Meery Meet iedereen,

Ik weet dat als het op covens aankomt Wiccans nogsteeds wat geheimzinnig zijn. Dit vind ik persoonlijk erg jammer al kan ik het ook zeker weer begrijpen!
Toch ga ik een brutale vraag stellen: Kent iemand een website of zelf een coven in de buurt van Groningen waar ze nieuwe leden zoeken?

Ik merk namelijk dat ik me telkens meer geroepen voel om mij bij een coven aan te sluiten, maar merk ook dat ze erg moeilijk te vinden zijn en er vrij weinig informatie over in te winnen valt.
Ik zou zo graag echt in een cirkel willen treden en samen de feesten vieren!

Hopelijk ben ik nu niet al te brutaal geweest en zal ik binnenkort weten hoe het is om gezamelijk van de natuur te genieten!

Blessed Be
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 01-11-2012 19:24

Bedoel je met een coven een echte traditionele wicca-coven (Alexandrian of Gardnerian) of een jaarfeestengroep of....
Ik weet dat het erg moeilijk is om bij een traditionele wicca-coven te komen. Persoonlijk ken ik geen adressen maar je zou eens contact op kunnen nemen met Ma-aN in Friesland. Wellicht dat zij je misschien verder kunnen helpen.
Voor wat betreft een jaarfeestengroep raad ik je aan om eens een heksencafé te bezoeken. Ook daar zitten soms van dat soort groepen aan verbonden (hoewel lang niet iedere bezoeker natuurlijk aan een groep verbonden is). Maar ook daar geldt dat ze je eerst zullen willen leren kennen voordat ze je mee laten vieren. Denk ik :) .
Ooit er aan gedacht om eens onze heksentempel te bezoeken? Die organiseren we één keer in de maand (zie onder het topic in dit forum) en daar doen we ook aan trainingen. voorwaarde is wel dat we je een keer willen hebben ontmoet. Bijvoorbeeld op ons heksencafe.
Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie :D .

BB,

Menno

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 04-11-2012 14:30

Merry Meet,

Aan die informatie heb ik zeker wel wat Menno :D.
Heb inderdaad al even gekeken op de webiste van Ma-aN.
Mij lijkt een traditionele wiccan-coven echt machtig mooi om bij te gaan.
Maar een jaarfeestengroep klinkt ook leuk!
Het lijkt me alleen geweldig om echt ingewijd te worden en het pad te volgen als leerlinge :).
Overigens wil ik heel graag een keer naar het heksencafe in Groningen gaan :). Ik zou dit een tijd terug al doen, maar toen was ik ziek.
Helaas heb ik nu het probleem dat mijn opleiding die ik volg niet doordeweeks, maar in het weekend plaatsvind op Barneveld.
Toch zal ik het zeker binnenkort proberen bij te wonen!
Want ik wil jullie dolgraag allemaal ontmoeten :D!

Blessed Be
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 06-11-2012 19:30

Chaea: voor alles is een tijd en een plaats. Als jij in een coven wilt, kom je tzt in een coven.
Ook van harte welkom op ons Heksencafe, en ik ondersteun Menno's tip voor Ma-aN. Zeer kundige mensen met ervaring in beide tradities/ hoofdstromingen in de wicca.

Succes en plezier op je zoektocht en als we je ergens mee van dienst kunnen zijn, horen we het wel,
BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

-Chaea-
Berichten: 47
Lid geworden op: 13-11-2011 19:10

Bericht door -Chaea- » 06-11-2012 20:44

Merry Meet,

Dat klopt Daturae :).
Ik moet toegeven dat ik af en toe ook een beetje ongeduldig kan zijn, haha.
Komt gewoon omdat ik een tijdje amper iets kon doen en nu mij net weer wat beter begin te voelen.
Daardoor wil ik het liefst overal naar toe sprinten (terwijl ik het eigenlijk nog rustig moet doen) :oops: !
Ik ga gewoon rustig afwachten en kijken wat er op mijn pad komt :).

Blessed Be
Blessed Be,
-Xx- Chaea

Plaats reactie