Ostara

Onderwerpen betreffende Paganisme, Wicca, Hekserij, Druidisme, Sjamanisme, Asatru etc.
Plaats reactie
Gast

Ostara

Bericht door Gast » 12-03-2011 09:09

Afbeelding

Wat betekent Ostara voor jullie?
Staat ze voor je als symbool voor een nieuw begin?
Zie je haar enkel als Godin of als aspekt van de natuur?

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 14-03-2011 17:49

Ostara: Hoogtepunt van de lente en een nieuw begin. In Ostara zie ik een meisjesgodin die geniet van het nieuwe en het ongerepte. Iemand die dartel door de velden rent om de eerste bloemen te plukken... De hele wereld ligt voor haar open...Ostara staat voor mij voor de onschuldige natuur... maar ook dus voor het dartele, vrolijke en speelse....

elixa
Berichten: 126
Lid geworden op: 24-10-2010 09:37

ostara

Bericht door elixa » 15-03-2011 18:38

Voor mij betekent het licht, warmte, buitenzijn,ruimte en beweging. En dat werkt ook door in de kleuren, binnen en buiten. Vogels die s morgens fluiten...geweldig. Eerder licht en langer licht, dat maakt me blij.

Zelf heb ik altijd moeite met de winterperiode. Als het kan heb ik een week vrij in maart omdat ik dat nodig heb. Ben dan een beetje op zeg maar. En in/na maart.... wordt ik steeds blijer.
Ben volgende week lekker vrij!!! HEERLIJK.

Liefs...LI.

Veryvica
Berichten: 4
Lid geworden op: 21-02-2011 20:50

Bericht door Veryvica » 16-03-2011 10:14

Ostara is voor mij gelijk aan de terugkomst van Persephone op aarde.

De ramen gaan open, de zaadjes in de grond en balkon wordt lente klaar gemaakt. Ik heb nieuwe energie en dus meestal ook een grote schoonmaak buurt.

Vieren jullie de dag zelf nog met speciale rituelen?

Ik wil dit jaar meer stil staan bij alle feesten en meer leren over de bijbehorende rituelen.

Ik hoor graag tips.

Thank you

Veryvica xx

Gast

Bericht door Gast » 16-03-2011 12:20

elixa schreef:Voor mij betekent het licht, warmte, buitenzijn,ruimte en beweging.
Daar zou ik nog vrijheid aan toe willen voegen. Het maakt me zo blij, de ontluikende lente... maar het grillige van maart vind ik ook fantastisch. Alsof het zeggen wil:'' Ik beloof je warmte en voorspoed, maar aanvaard wie ik ben. De winter is nog niet voorbij!''

Ik ben een koude-mens, dan funktioneer ik het beste. Ik hou van deze tijd.
Veryvica schreef:Ostara is voor mij gelijk aan de terugkomst van Persephone op aarde.
Zeker weten! Ze komt terug uit de onderwereld! :D

Met Ostara ga ik een klein ritueel doen met wat persoonlijke elementen erin. Dat ga ik niet op het forum zetten, maar op www.circewicca.nl zou je wat kunnen vinden wat je kunt doen, of op het forum van Silvercircle.
Je zou de strikte datum van 21 maart kunnen aanhouden, maar je zou ook de volle maan erbij in de buurt kunnen aanhouden. Dat is op 19 maart. Heel veel succes!

Plaats reactie