Cornish Witchcraft

Onderwerpen betreffende Paganisme, Wicca, Hekserij, Druidisme, Sjamanisme, Asatru etc.
Plaats reactie
Gast

Cornish Witchcraft

Bericht door Gast » 06-08-2010 12:48

Oude Religie, onbewerkt en nog puur: te vinden in Cornwall.

Johan en ik zijn een tijdje geleden in Cornwall-England geweest voor de tweede keer en het is daar zo'n magische plek!
Ben een beetje op internet gaan struinen en dit is wat ik vond:

The Pellar Current
Traditional Witchcraft in Cornwall


We are fortunate that many of the ways and practices, with regard to traditional West Country ritual, charms and working items, have survived and have evolved within the work of individual practitioners of Traditional persuasion who have had a continued and active presence in the West Country. Notably, a rich corpus of lore, tradition, ritual, belief, and magical practices for the provision of healing, the reversal of ill fortune, the lifting of ill wishing, the exorcism of troublesome spirits, the conjuration of helpful spirits, the ways to make divinations and indeed the dark ways of blasting had been gathered and preserved by the founder of the Museum of Witchcraft – Cecil Williamson. A practitioner, devoted collector and researcher of occult and magical practices, as a result of ......

meer te lezen op deze mooie site:

http://www.cornishwitchcraft.co.uk/about.html

Moderator
Berichten: 54
Lid geworden op: 07-04-2010 20:52

cornish withcraft

Bericht door Moderator » 23-08-2010 13:09

Ik zag dat dit item nog geen reactie heeft uitgelokt. Daarom eentje van mij.
Tijdens een vakantie in zuid Engeland (decennia geleden) ben ik in een winkeltje terecht gekomen dat vol lag met boekjes en brochures over folklore en tradities van Cornwall. Ik heb er enkele van gekocht, o.a. een klein boekje over Cornish withcraft. Het is een aardig boekje met veel aandacht voor het dikwijls nog zeer recente karakter van hekserij in dit uithoekje van Europa. De eerlijkheid gebied me te bekennen dat hekserij en bijgeloof wel wat al te makkelijk over een kam geschoren wordt. Niettemin: als er geïnteresseerden zijn: een mailtje en het wordt op het volgende Heksencafe meegenomen.
Met vriendelijke groeten,
de moderator.

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2010 14:39

Nou, bij deze het mailtje! :-)
Dat boekje wil ik graag lezen.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 23-08-2010 22:31

Ik heb ook nog een leuk boek, ook in Engeland gekocht, maar dan vorig jaar: over Pagan folklore en volgens mij wordt dat heksenmuseum er ook in beschreven. Erg leuk boek, met veel aandacht voor oude plattelandsgebruiken in Zuid Engeland.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Gast

Bericht door Gast » 23-08-2010 22:40

leuk leuk leuk :D

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 24-08-2010 00:34

Klinkt goed allemaal!

Plaats reactie