08/02/11 De Roemeense heks is een zzp'er

Actueel
Plaats reactie
Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

08/02/11 De Roemeense heks is een zzp'er

Bericht door Galeswintha » 16-02-2011 21:51

AMSTERDAM - Het Roemeense parlement behandelt een voorstel om van heksen een vergunning te eisen en het doen van valse voorspellingen strafbaar te stellen. Het wetsvoorstel is de Senaat reeds gepasseerd, maar moet nog worden goedgekeurd door de Kamer van Afgevaardigden.

De maatregel borduurt voort op een nieuwe arbeidswet, die heks als beroep erkent. Roemeense heksen zijn hier niet onverdeeld gelukkig mee, omdat ze nu net als andere zzp'ers belasting moeten betalen. Op het doen van voorspellingen die niet uitkomen komt volgens het wetsvoorstel een boete of zelfs gevangenisstraf te staan.
Bijgeloof speelt in Roemenië nog altijd een belangrijke rol, onder alle lagen van de bevolking.

Volkskrant.nl

Sherida
Berichten: 28
Lid geworden op: 02-01-2011 13:45

Bericht door Sherida » 02-03-2011 22:25

Dit maakt het er niet gemakkelijk op. Hoe moet je dan als zzp-er je algemene voorwaarden opstellen?! misschien ben ik wel een beetje erg praktisch ingesteld.....
Waar een wil is, ben ik weg!

Penelope-G
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-02-2011 09:17

Bericht door Penelope-G » 03-03-2011 09:16

Hoe zit het dan eigenlijk met kerken enzo? Zijn die ook belasting verplicht? Ik zat er over na te denken, dat erkenning eigenlijk helemaal zo gek niet is. Natuurlijk is het vervelend dat ze dan belasting moeten betalen, maar als andere geloofs- of religie-instituten dat ook moeten, kan het toch eigenlijk niet zo zijn dat dit bij hekserij niet zo is...

Maar ik heb nog nooit van pauzen-belasting of moniten-tax gehoord, hihihi (als vervolg op die domme opmerking over hoofddoeken-tax ;) )

Maar alle gekheid, als iemand van hekserij zijn inkomen maakt, dan vind ik het geen gek idee om dat vast te leggen. Maar straffen als het dan niet uit komt!!! Terwijl ze in de katholieke kerk er een rotzooi van maken en nooit iemand word bestraft, lijkt me dat bij de oude religie heeel krom..
Carpe diem!

elixa
Berichten: 126
Lid geworden op: 24-10-2010 09:37

heksentax...

Bericht door elixa » 03-03-2011 19:00

En allerlei politieke partijen die hun beloftes niet nakomen...

Als je als zzp er aan de gang gaat is het logisch dat je belasting moet betalen maar, waar is het eigen risico van de klant? Als je een operatie moet ondergaan is er ook altijd een kans dat dat niet uitpakt zoals gehoopt... Aan de ene kant is het mooi als hekszijn geaccepteerd wordt als beroep en dat er regels opgesteld worden. Aan de andere is het misschien ook een poging om te demotiveren of om extra belasting binnen te halen.. We wachten af...

lIX

Plaats reactie