belasting op hekserij

Actueel
Plaats reactie
cygnus
Berichten: 53
Lid geworden op: 24-08-2010 14:58

belasting op hekserij

Bericht door cygnus » 07-01-2011 19:00

Afbeelding
MOGOSOIA - Roemeense heksen komen donderdag in actie, omdat ze sinds deze maand belasting moeten betalen.
De heksen gaan niet de straat op om te demonstreren, maar gaan proberen onheil over regering en parlementsleden af te roepen door bijvoorbeeld het heksenkruid alruin in de Donau te gooien.
De 63-jarige heksenkoningin Bratara Buzea, die in 1977 onder het regime van Nicolae Ceausescu gevangen werd gezet wegens hekserij, kondigt aan dat ze samen met andere heksen een brouwsel van kattenstront en dode hond zal maken en zweert: 'Mijn vloeken werken altijd'.

'Dit is een onzinnige wet. Wat valt er te belasten, als we nauwelijks iets verdienen?', zei de zelfverklaarde heks Alisia woensdag. 'De parlementsleden kijken niet naar zichzelf, naar hoeveel zij verdienen, hun trucs. Ze stelen en komen naar ons toe om ons te vragen hun vijanden te beheksen.'
Toch zijn niet alle heksen kwaad. 'Het is een heel goede wet', zegt Mihaela Minca. 'Het betekent dat onze toverkrachten worden erkend en ik kan nu mijn eigen praktijk beginnen.'

Kwaad bezweren met paars
Bijgeloof speelt in Roemenië tot op de dag van vandaag een belangrijke rol, onder alle lagen van de bevolking. Het is bekend dat president Traian Basescu en zijn medewerkers op bepaalde dagen paars dragen om het kwaad te bezweren. Ook dictator Ceausescu en zijn vrouw Helena hielden er een privé-heks op na.

De nieuwe belastingwet, die op 1 januari van kracht werd, is een van de maatregelen om de recessie te bestrijden. De wet moet de belastinginkomsten vergroten en belastingontduiking moeilijker maken.
Voorheen hoefden heksen, astrologen en waarzeggers, maar ook bijvoorbeeld balsemers, bedienden en rijinstructeurs zich niet registreren en dus ook geen belasting te betalen. Daar is met de nieuwe wet verandering in gekomen.
Bron: de Standaard 7-01-11

Afbeelding
foto van Bratara Buzea
Met vriendelijke groeten,
Cygnus

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 15-01-2011 00:28

Wel leuk dat ze daar in elk geval serieus genomen worden. Kan me ook best voorstellen dat hekserij daar nooit echt weg is geweest.
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie