Heks/Wiccan wordt je door je lessen te betalen ?

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Heks/Wiccan wordt je door je lessen te betalen ?

Bericht door Algernnon » 15-11-2014 12:35

Wiccan of Heks worden is in beginsel gratis.
Ik Algernon vind dat je de opleiding gratis moet kunnen volgen.
Ik geef zelf sessies in evp.
Deze geef ik op verzoek, en prive, gratis en voor niets.
U zult zich afvragen, wat heeft dit nu met Wicca, en of, Hekserij te maken.
Een Wiccan en of Heks, want daar zit verschil in, zal toch door lezen van boeken e.d moeten leren, en niet te vergeten, te luisteren.
Ik lees als Wiccan en of Heks ook Torrot, heb een deck van Vadim Tschenze, pendelen, wichelen e.d
en nog wat andere deck,s, ook een bezigheid van Heks/Wiccan.
Om betere inzichten in het leven te krijgen zul je veel als Heks/Wiccan moet leren, immers wie leest en schrijft verrijkt zijn geest.
Dus, alleen dingen die gezamenlijk bij de Heks/Wiccan worden aangeschaft voor rekening van de groep/Coven, en de rest gratis.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van sommige mensen die denken de gave te hebben, en er dan geld voor moeten vragen.
Dan wordt je bij voorbaat al een beetje wantrouwend (als Heks/Wiccan ? )
Of moet dat gewoon kunnen ?

BB
Algernon.

l

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 07-12-2014 20:19

Hoi Algernon, het hangt er een beetje vanaf wat je krijgt.... Als iemand echt tijd en moeite steekt en vaak ook materiaal in een cursus, dan vind ik het wel logisch dat diegene er iets voor vraagt. Maar! Het moet wel binnen zekere proporties blijven.

Andersom: alle meetings en zaken als Heksentempel doen wij gratis, en we hebben zelf het idee dat daar mensen veel altijd op af komen omdat ze denken: ach, als het gratis is zal het wel niks wezen!

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Bericht door Algernnon » 08-12-2014 10:37

Merry Meet

Ja, dat is ook zo, ik had op verschillende fora,s aanbiedingen gelezen, niet hier hoor ? maar altijd kwam er geld aan te pas.
Het is wel de bedoeling dat voor les materiaal betaald moet worden.
En als je nu gereformeerd / katholiek / boedha / enz , enz je hoeft niet voor deze ondericht betaald te worden.
Let wel, mijn gedachte.
Als een hond, in dit geval een Teckel :P moet bevallen, wil ik graag weten waar dat uit komt, dat is leren.
Ik wil niet de mand en alle andere dingen die er bij komen moeten betalen.
Wel als ik de vader zou wezen, wat weer niet kan.
Heel kort door de bocht, maar toch ? :roll:
Dus ingewijd worden en een Athame nodig, zelf een kopen of maken.

Blessed Be
Algernon.

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 11-12-2014 00:46

Nou niet betalen voor kerkelijk onderricht? Als ik me niet vergis dan krijgt de pastoor en ook de dominee toch echt loon voor het uitoefenen van zijn (en in het geval van de dominee ook haar) vak. Gelovigen hoesten dat toch ook op via kerkbelasting? Okee, het is meer indirect maar betaald wordt er toch. En bij de heks/wicca-priester(es) moet de schoorsteen ook roken, de tijd die hij/zij besteed aan les kan niet worden gebruikt om andere arbeid te verrichten om geld te verdienen. Uiteraard moet het gebodene wel in overeenstemming zijn met de prijs.

Citaat: "Als een hond, in dit geval een Teckel moet bevallen, wil ik graag weten waar dat uit komt". Nou Algernon, ik denk dat het uit dezelfde opening komt waar het er bij mensen en paarden en alle andere zoogdieren ook uitkomt :D .

BB,

Menno[/quote]

Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Bericht door Algernnon » 11-12-2014 11:58

Ha ha, ja, zeker, maar kan ook uit de buik hé, (keizesnede)
Het gaat normaal dan via......maar de gedachte is prima van jou.
Wat de Teckel van mij betreft, geef ik je honderd % gelijk.
waare het niet dat ik daar niet duidelijk over was, zij moest bevallen doormiddel van een keizersnede, je weet wel. een jaap over je buik (vrouw)
Dan hebben wij mannen het toch wel goed hé ?
Sommige mannen kunnen op die plaats een bromfiets helm plaatsen, mits zij een tweewielig voertuig in bezit hebben, tenslotte kost dat ook geld.
Maar dat is weer een heel ander verhaal, ook leuk, maar toch ?
Maar om nu aan dit infantiel geleuter een eind te maken, ik bedoel.......
Als je een hobby hebt, maakt niets uit, noem er zelf maar een, ik begreep dat jij graag mag wandelen, en er komt een man cq vrouw bij jou op de koffie, zeg maar visite, en deze kennis wil het een en ander van je weten over wandelen, niet zo heel ver weg, zeg maar spier, zij zou graag willen weten wat voor schoenen zij daar voor moet hebben, jij zult toch wel zeggen Menno, ik had je naam nog niet vermeld, anders denken de forum gangers dat ik in de ruimte zit te lu.....je moet deze of gene nemen, toch niet, jaaaaa, voor deze toch wel moeilijke informatie wil ik graag wel betaald worden.
Tenslotte is het wel je hobby, de schoorsteen rookt er wel niet hevig door, maar er komt rook.
Kun je het nog volgen wat de bedoeling is ?
SilverCircle.org legt het nog mooier uit.
Vergeet niet om de koffie te laten betalen, ook die bonen plukkers werken zich het apenzuur. Max Havelaar wel te verstaan hé .
Ik persoonlijk hou meer van de koffie van een civet kat, kost een paar cent, maar dan heb je ook wat, komt ook uit een gat.
BB
Algernon

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 13-12-2014 20:16

Wat betalen betreft... klopt Algernon, zelf vragen we niks ergens voor. En wat anderen betreft die wel geld vragen: wij hebben de regel dat men op zich wel mag 'adverteren' voor iets, maar dan liever geen prijzen erbij, We willen er geen commerciële boel van hebben. Gewoon, omdat je ook niet weet waar het dan eindigt. Wat je de een toezegt, moet je de ander ook toezeggen enz. enz.

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 07-04-2015 09:28

Omdat ik hier nieuw ben, kan ik nu pas reageren. :D
Zelf ben ik van mening dat als je een gave hebt, je deze niet mag gebruiken voor commerciële doeleinden.
Je hebt deze gave gekregen om anderen te helpen.
Alleen als je onkosten moet maken of materialen moet gebruiken dan zou je deze kosten in rekening kunnen brengen maar ook dan is het niet de bedoeling dat je er winst op maakt.
Zelf ben ik een beetje wantrouwend als iemand geld vraagt bij wijze van honorarium.
Ik kreeg laatst een e-mail van een helderziende die gratis haar diensten aanbood, als je dan wat dieper ging spitten was alleen het aanbod gratis en zat er een commercieel bedrijf achter.

Plaats reactie