ostara

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
ilonaa
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-11-2013 01:09

ostara

Bericht door ilonaa » 21-03-2014 10:59

Hallo allemaal

Heel benieuwd hoe anderen aandacht geven aan ostara?

Groetjes Ilona

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 12-04-2014 21:11

Hoi Ilona, als het goed is hadden we hier per mail al contact met elkaar over gehad he?
Hoop dat je mooi Ostara hebt gehad. Ligt trouwens veel tijd dit jaar tussen Ostara en Pasen.

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Elizabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-06-2015 20:25

Ostara

Bericht door Elizabeth » 19-03-2016 12:01

Dit leek me wel een mooi moment om dit topic weer te openen.

Dit jaar Ostara. De lente equinox. Dag en nacht zijn weer even lang.
Het licht wordt langzaam sterker dan het duister en de warmte neemt het over van de kou. Aangezien het een tijd is van nieuwigheid en (weder)geboorte, ga ik mijn hele huis eens goed opruimen. De kasten leeghalen, kijken wat er weg kan en wat behouden kan worden.
Dit geldt niet alleen voor de materiële zaken maar ook bij mijn ritueel 's avonds zal ik stilstaan bij de negatieve energieën die ik misschien nog met me meedraag en ga ik focussen op het loslaten van deze negativiteit. Ik kijk met een frisse blik naar de toekomst.

En omdat dit een mooi moment is om te zaaien en te planten en uit te kijken naar de groei, ga ik ook mijn moestuintjes van de AH planten :wink:

ilonaa
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-11-2013 01:09

Leuk je reactie

Bericht door ilonaa » 20-03-2016 07:50

Wat ontzettend leuk dat ik nu een reactie weer zie. 2 jaar geleden plaatste ik het berichtje...en om dezelfde reden als toen, eens kijken of er over ostara geschreven wordt, ging ik weer kijken.

Het opruimen ga ik van je overnemen. Hik al hele tijd tegen een ruimte aan die vol staat...morgen ga ik daar eens induiken!

En gisteren ook voor het eerst begonnen met moestuin(tje) aan te leggen.

Bewust zijn van nieuw leven, nieuwe plannen zaaien. En eens nagaan wat de winter gebracht heeft, wat kan weg en wat kan weer tot leven komen.

Groeten Ilona

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 08-04-2016 23:42

En... komen de moestuintjes bij jullie ook al op? Krijg het er nog druk mee! Bijna alles komt rap op nu, heb het idee dat het beter zaaigoed is dan vorig jaar.
Heb zelf mooi Ostara gevierd en wil me bewuster blijven van wat ik heb gezaaid. Dus niet alleen met Ostara en nog even aan denken, maar vaak mee bezig zijn. Hoe doen jullie dat?
Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

ilonaa
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-11-2013 01:09

ostara

Bericht door ilonaa » 09-04-2016 09:18

Hoi

Ja ook hier groeien al dingen in moestuin. Vind ik echt zo mooi om te zien.

Net als jij wil ik me ook bewust blijven wat gezaaid is (bedoel natuurlijk ook de andere plannen dan de letterlijke moestuinzaadjes).

Ik teken en schrijf vaak in dagboek, waarbij ik dan steeds bewust even stil sta bij wat ik uitgezet. Of ik maak dingen die ik dan in "mijn heksen vensterbank" leg, hihi
En volg beetje de maan... zo had afgelopen nieuwe maan wat te maken met "je uniek zijn", dan voel ik daarover na met de nieuwe plannen in achterhoofd. En zet ik dingen kracht bij bij volle maan en ben bewust bezig met wat ik los kan laten bij afnemende maan. Nu klinkt het misschien erg bedacht, maar eigenlijk voelt het zich zo en gaat wat vanzelf. Vertel ook wel aan mensen om me heen, zodat het echt "leeft" en niet alleen in mijn hoofd.
En heb ook soort voor hele jaar iets uitgezet en daarbij stappen geschreven die ik wil uitzoeken om daar te komen. Elke maand een concreet iets waar ik dan mee bezig ben. Dit deed ik dan al vanaf december en mooie is dat alles steeds in elkaar overloopt, waardoor ik "ineens" bij volgende stap ben. Dit zijn meer dingen voor mij als mens.

Maar ook met Ostara een heel contreet plan met nieuwe opzet voor werk. Dat toen op ei geschreven en schillen in aarde begraven...dat het idee mag groeien. Dat probeer ik dan echt voor me te zien en actie in te ondernemen. Het is iets op gebied van cursus en zwangerschap...dus hoe mooi past het bij Ostara.

En...vooral...heel veel, heel vaak....dankbaar zijn.

Hoe doe jij het dan?

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 10-04-2016 12:06

Hoi Ilonaa,

Herken goed wat je beschrijft: achteraf klinkt het bedacht, maar tijdens meditaties of rituelen of visualisaties komt het zo natuurlijkweg bij je boven he!

Ja, ik probeer er dus ook bewuster mee om te gaan. Dus langduriger dan het ritueel zelf. Maar... de waan van de dag, drukte op het werk, zorg om anderen, teveel stress in de kop... Terwijl ik het me juist dán zou moeten realiseren. Zo leg ik vaak een getrokken Tarotkaart ook wel een tijdje op mn altaar, iets soortgelijks beschrijf jij ook, opdat je er aan herinnerd wordt.

Ik wil binnenkort mn Book of Shadows anders gaan indelen, dus niet meer uitgebreid rituelen beschrijven, of jaarfeesten, maar drie kolommen:
wat heb ik gedaan,
met welke intentie
hoe pakt het uit.

Ik denk dat ik er dan bewuster mee bezig blijf. Nu nog even doen... ;-)

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

ilonaa
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-11-2013 01:09

herkenbaar

Bericht door ilonaa » 11-04-2016 09:15

Ja ik herken het ook...soms nemen allerlei dingen overhand...probeer nu steeds als ik het merk het om te buigen. Of op zijn minst even bewust op te merken dat het gebeurd hihi

Ja..ik leg inderdaad ook getrokken kaarten op mijn altaar (vensterbank bij mij). Dan herinner ik me beter.

Goed idee van jouw indeling! Ga ik van je pikken!! :D Misschien nog rij van waar aandacht nu op moet gaan richten ofzo... Dank je wel in ieder geval.

Fijne dag!
Ilona

Plaats reactie