Hekserij doet je met de seizoenen verzoenen...

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Hekserij doet je met de seizoenen verzoenen...

Bericht door Daturae » 12-10-2012 14:07

Ooit had ik een bloedhekel aan de winter, en als de blaadjes vielen voelde ik wel een 'romantische onrust' , maar echt genieten kon ik er niet van.
Na jaren bezig te zijn met hekserij en geen jaarfeest overgeslagen te hebben, heb ik beduidend minder moeite met de minder warme seizoenen . Omdat ik accepteer dat de natuur zo in elkaar steekt, dat iedereen, ook de natuur, rust nodig heeft om weer vol energie aan de slag te kunnen. Dat wij allen deel nemen aan het proces van dood, leven herrijzenis. Dat je een jaarcyclus lang niet alleen maar kunt zaaien en oogsten, maar dat je ook een tijd van duisternis en stilte hebt.

Hoe ervaren jullie dit?

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

UrdrU
Berichten: 4
Lid geworden op: 03-09-2012 08:15

Bericht door UrdrU » 29-10-2012 22:33

Alles is in voortdurende verandering en beweegt zich cyclisch voort. Dat betekend heel wat. Omdat ik nu al heel wat jaren Numerologie en Mandala's maak voor mensen ben ik langzaam gaan ont- dekken dat alles wat we bewust of onbewust aantrekken of afstoten deel van deze verandering en cirkelvormige actualiteit is. Het betekend allert zijn in het Nu, het moment om echt iets te doen met je volle verstand en met heel je hart en ziel. Dat is het eigenlijke werk. Schaad niemand en ook jezelf niet leren we, de vruchten zullen op bestemde tijd keren en je zegenen. Ontvankelijk als de pas geploegde aarde waar in gezaaid kan worden voor het wassen, oogsten, vieren en rusten. Zo staan we allemaal in onze eigen cirkels en met elkaar verbonden in steeds grotere cirkels.
BB
UrdrU[/img]
Het is tijd, de hoogste tijd en het is: NU

Plaats reactie