waarom ben je lid van dit forum geworden?

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
fluisteraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-12-2011 19:11

waarom ben je lid van dit forum geworden?

Bericht door fluisteraar » 22-12-2011 17:17

Ik heb het actuele ledenbestand van een indrukwekkende 4 pagina's!!! eens gesorteerd op het aantal geplaatste berichten per gebruiker.

En wat zie ik tot mijn verbazing......., slechts een halve pagina van de huidige leden heeft ooit minimaal 1 bericht geplaatst.
En dat maakt me toch een beetje verdrietig.
Zijn 85% van de leden echte angstheksen?????
Dat kan toch niet waar zijn.....

Kom op anonieme leden, kom uit de kast en laat eens wat van je horen..... Vertel desnoods waarom je niks durft te posten, Wat is je grootste angst of wat is het ergste dat je zou je kunnen gebeuren?

liefde en respect, fluisteraar.

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 23-12-2011 18:44

Het is denk ik geen angst maar tijdgebrek :D . een veel voorkomende kwaal dezer dagen (ik lijd er zelf ook aan).

BB,

Menno

fluisteraar
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-12-2011 19:11

Bericht door fluisteraar » 23-12-2011 20:13

Tijdgebrek..... hmmmmm, interessante stelling Menno, waarop ik graag 2 keer wil reageren:

ten eerste:

Als je je aanmeldt op dit forum als lid, geeft dat impliciet aan dat je graag je tijd wilt besteden aan zaken die op dit forum worden besproken. Dus tijd is niet het echte probleem hier lijkt mij.
Daarom verbaast het mij ook zo dat van de mensen die wel interesse tonen om zaken te lezen, er 85% zijn die het kennelijk niet de moeite waard vinden om ook maar 1 enkele reactie achter te laten. Geen vraag en geen opmerking.
Die mensen wil ik graag uitnodigen om wel actief mee te doen. Die bijdrage kan mogelijk hun eigen leven verrijken en bovendien het ook het forum een aantrekkelijker plek maken voor iedereen om naar terug te keren. (en defacto dus nog meer tijd aan te besteden......).

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze hier precies datgene hebben gevonden waarnaar zij zochten en derhalve na lezing daarvan tevreden hun eigen weg vervolgen.... Maar dan vind ik 85% wel een erg hoog gehalte waar menig commerciële site jaloers op zou zijn.



ten tweede:

Volgens mij is het redelijk algemeen bewezen dat er voor iedereen 24 uren in een etmaal zitten. En dat iedere dag weer opnieuw. Al eeuwen achtereen moet een ieder het daarmee doen.
Een aantal uren daarvan moeten we noodgedwongen "opofferen" aan medisch/biologische processen die noodzakelijk zijn om te kunnen voortbestaan. (Alhoewel ook daarvoor in de loop der eeuwen diverse varianten zijn uitgedacht.) Maar voor de overige uren kunnen en mogen we toch hopelijk zelf bepalen waaraan we deze willen besteden? De tijd die we kiezen om "kwijt" zijn om een "luxe" bestaan te hebben (lees werken) is in de loop der jaren alleen maar minder en minder geworden. Ook veel huishoudelijk werk is lang niet meer zo tijdrovend als vroeger, en ook uren in je moestuintje ploeteren om aan je eten te komen is voor het gros van de mensen allang geen noodzaak meer.
Dan kun je je toch met mij afvragen waar onze voorouders de tijd vandaan haalden om te besteden aan zaken die zij van belang achten? Zoals avonden met elkaar praten en discussies voeren en verhalen vertellen.
Is het echt zo belangrijk (als ik de jeugd mag geloven) om zelfs tijdens het fietsen/ het wachten op de bus/ of wanneer dan ook maar, steeds maar weer op een klein schermpje te turen en daar vervolgens als een bezetene zaken in te toetsen die van dusdanige urgentie zijn dat ze geen 5 minuten kunnen wachten? En moeten we echt elke tvkwis/show zien?

Zolang er geen slavernij/dictatuur heerst in ons land kiezen we er zelf voor hoe we onze tijd indelen. En waaraan we onze tijd willen besteden.

Tijdgebrek is mode. En het is een keuze.




(En dan nu maar stiekem hopen dat er niemand is die tijd heeft om op op deze prikkels te reageren......)

liefde en respect,
fluisteraar.

Gast

Bericht door Gast » 24-12-2011 20:51

Goed initiatief van je Fluisteraar, om mensen te willen aansporen om meer mee te doen! Chapeau! Helaas is dit forum niet een van de snelsten, het duurt vaak lang voordat mensen hier feedback krijgen en vaak gebeurt dat helemaal niet. Jammer, gezien het grote ledenaantal.
Waar we als leden wel consequent in zijn, is het houden van een maandelijks Heksencafe. En wel in de stad Groningen. Ook is er een Heksentempel. Voor meer info hierover, moet je bij Daturae zijn. :)

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 26-12-2011 21:41

Fluisteraar, je toont meer lef dan ik zou durven en ben stiekem blij met je reactie. Met een clubje drukbezette mensen proberen we dit forum 'hoog te houden'. Drukke banen, cursussen en opleidingen ernaast of een gezin.
Dagelijks posten lukt vaak niet. Tja, dan zijn er inderdaad ook nog meer mensen lid dan er uberhaupt posten, dat is wel zo. Moeten het ledenbestand ook wel weer opschonen hoor, is een goede tip!
Maar er is altijd wel een flink aantal mensen die weer wel aan reallife dingen meedoet. Daarom heb ik er als mede-moderator wel vrede mee: als er iets te doen is, Heksencafe, Heksentempel of iets anders, is er wel animo. Velen zien dit forum denk ik als 'uitgaansagenda'.
Ben overigens heel blij met de reacties van de nieuwe forumleden, dat maakt het voor de vaste posters ook weer leuker!

Vaker posten... Hm... Een van mijn goede voornemens?

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

elixa
Berichten: 126
Lid geworden op: 24-10-2010 09:37

lid geworden vh forum

Bericht door elixa » 04-01-2012 21:44

Hoi,

Ik ben lid geworden van dit forum om mijn kennis te vergroten. Mensen leren kennen met dezelfe interesses. Samen activiteiten ondernemen.

Iedereen maakt keuzes. Wel of niet te posten op dit forum of mee te doen aan activiteiten.
Ik heb, net als anderen, een druk jaar achter de rug. Ik heb gekozen voor, wat voor mij, de hoogste prioriteit heeft.

Wanneer ik kan doe ik mee aan activiteiten die ik leuk, boeiend, of interessant vind. Daarnaast heb ik weleens iets georganiseerd.

Maar Fluisteraar, je hebt helemaal gelijk. Als niemand meer iets post, reageert of meedoet aan activiteiten blijft er niets van het forum over!

Gr Lix

Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Bericht door Algernnon » 01-02-2016 12:46

Een forum valt of staat met de leden.
Tja, ook ik heb het NIET druk.
Er is ook zo veel te lezen en leren hier op het forum, volgens mij is het ook vaak een golf beweging, en mensen die het druk druk druk hebben doen iets verkeerd.
Of ze plannen het niet goed, of ze zijn vaak (belangrijk) , of ze denken ......
er zijn dus legio mogelijkheden.
Ik weet wel dat ik makkelijk praten heb, ik hoef niet meer te werken, maar het werk wat ik nu thuis doe (huishouden) lukt mij aardig, ik had mij er echt op verkeken, maar nu een ik jaar bezig ben, gaat het mij steeds beter af.
Dus, dat wordt weer wat meer het forum op, na het leeghalen van de vaat :lol:
Algernon

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 02-02-2016 09:34

Ik ben heel blij met je initiatief Fluisteraar.
Een forum staat en valt met de inbreng van de leden.
Ik hoef niet meer te werken (net als Algernnon) en heb alle vrijheid om mijn tijd in te delen zoals ik het wil.
Als mensen wat posten en er komt geen reactie dan wordt de motivatie om te gaan schrijven ook minder.
Zelf heb ik een paar jaar een forum gehad maar op een gegeven moment was ik de enige die nog reageerde op de berichtjes.
Op een gegeven moment heb ik de stekker er maar uitgetrokken en het forum beëindigd.
Dit forum voegt echt wat toe aan de religie.

Blessed Be.

Jakob
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-12-2012 16:58

Bericht door Jakob » 10-02-2016 20:47

Hallo allemaal,
Ik ben Jaap en al een tijdje geleden lid geworden van dit forum met als eerste doel eens rond te kijken hoe zo iets allemaal gaat, waarover allemaal geschreven word en of ik hier ook iets van op kan steken. Dat is ook de reden waarom ik mij van mijn kant ook stil gehouden heb. Immers ik wist helemaal niet of ik op de juiste plek was aanbeland. Achteraf gezien misschien niet zo netjes van mij om als een soort stille getuige de inbreng en werk van een ander te bekijken. Maar er is door jullie inspanningen op dit forum wel wat bereikt bij en voor mij. Ik ben door jullie op het voor mij juiste spoor gezet en wist welke keuze ik mocht en moest maken. Als je dan bedenkt dat ik 59 jaar ben, dan denk je misschien: "Is dat niet een beetje laat?" Maar dat denk ik niet. Het is nooit te laat om het juiste pad te bewandelen. Als je daarnaast bedenkt wat het feest Imbolc allemaal inhoud, dan begrijp je dat er een reden moet zijn, dat een vuurkooltje sluimert en wat er voor nodig kan zijn om tot ontbranding over te gaan. Voor mij is het nu de juiste tijd. Nu is dan de tijd voor mij om eens schriftelijk te reageren op bepaalde onderwerpen op dit forum. Om mensen te ontmoeten in het HC Groningen en die net als mij pagan, heks of wicca zijn. Om niet alleen van deze mensen te leren, maar er ook iets voor te kunnen betekenen. Ik heb nog een lange weg te gaan, wil een aantal cursussen volgen zodat ik mijn kennis en vaardigheden kan ontwikkelen. Ik hoop dat ik op dit forum echt iets mag betekenen. Natuurlijk ben ik mij bewust dat het naar twee kanten werkt en nogmaals bedankt voor wat dit forum voor mij tot dusver betekend heeft. B*B Jaap (Jakob)

Plaats reactie