Lente in de mens (nieuwsbrief)

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
Gast

Lente in de mens (nieuwsbrief)

Bericht door Gast » 07-03-2011 11:44

Lente in de mens.

Het is nog niet echt aan het weer te zien, maar de lente begint.

Vanmiddag tijdens een wandeling in de Appelbergen heb ik, voor mij dan, de eerste sneeuwklokjes gespot.

Ook vind ik de lente terug in sommige mensen, ze beginnen voorzichtig opener te worden en zijn meer naar buiten gericht.

Een vriendelijke glimlach van 2 wildvreemden naar elkaar, een gezellig onderonsje met de buschauffeur, iemand die een ander voor laat gaan in de supermarkt.

Ik merk het ook aan mezelf, en dat is fijn. Laat de lente maar beginnen!

Hoe ervaren jullie dit?

Sherida
Berichten: 28
Lid geworden op: 02-01-2011 13:45

Bericht door Sherida » 10-03-2011 21:27

Het hangt echt van het weer af hoe de mensen zijn, merk ik.
Als het zonnetjes schijnt, zeker zo na de winter, dan heb je veel sneller even een praatje met iemand. Mensen zien het allemaal weer een beetje zitten. Het doet echt iets met je.
Kan me helemaal vinden in je bericht.
Waar een wil is, ben ik weg!

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 13-03-2011 21:22

Jaaa, toen ik vanmiddag terugliep van HC naar de auto voelde ik de zoelte in de lucht. Zo lekker blijkbaar dat ik bij thuiskomst pas ontdekte dat ik mijn jasje in HC had laten liggen! Maar toen had ik ook al een mailtje van Faith die 'em gevonden had! Pffft. Warhoofd, hoort ook bij de lente!

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 28-03-2011 20:54

Ha, wat dacht je van dit weekend dan? Heb in T-shirt (oke, met bodywarmer erover) in de tuin gewerkt en gezeten, Heerlijk! Geen lekkerder zon dan voorjaarszon.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Gast

Bericht door Gast » 28-03-2011 22:23

Heerlijk he, echt genieten! Maar oppassen dat je niet verkouden wordt. Voor mij ist te laat. :D Geniet maar lekker van deze zon, want hij bruint! Hij verkleurt zelfs het goed in mijn etalage op t werk!

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 28-03-2011 22:30

Ik heb zaterdag een frisse lentewandeling met mijn vriend gemaakt door de stad Groningen. Wat zijn de Singels toch mooi om door te lopen in de lente. Bomen die hun prille blaadje (knopjes) laten zien...Rechts het water met Huize Tavenier, mijn geboorteplaats (niet echt natuurlijk maar ik ben er wel geboren.) Dit was vroeger nl. een kraamkliniek van het Diakonessenhuis. Dit pastte eigenlijk wel weer in de wandeling. Lente, geboorte, nieuw leven...

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 01-04-2011 10:41

Ja de lente is weer echt begonnen. Ik zou zeggen....tijd voor een mooie lentewandeling!! ( ik ga nu één plannen onder "overige activiteiten" :D

BB,

Menno

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 12-04-2011 21:33

Yep, ik monster me direct aan! Hoeveel kilometer majoor Menno, 50, 75? :D

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie