Stemmen

Een stelling of thema om met elkaar van gedachten over te wisselen.
Plaats reactie
Penelope-G
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-02-2011 09:17

Stemmen

Bericht door Penelope-G » 02-03-2011 19:52

Ik heb een vraag op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid. Zover ik nu met heksen in contact kom, is een belangrijk onderdeel het de betrokkenheid met de wereld om je heen. En je daar ook voor inzetten...

Is het dan ook zo dat jullie als heksen (is algemene vraag) ook maatschappelijk-betrokken bannen hebben? En is het ook zo dat jullie geen baan kunnen doen die minder etnische verantwoord is(voorbeeld: zoals call-center voor staatsloterij of hypoteek-adviseur of aandelenhouder).

Daarbij vind ik het ook interessant om (zonder de partij te noemen ofzo hoor) te weten of jullie dan ook "sociaal" stemmen. Ik ben echt dagelijks in conflict met mezelf over het systeem van Nederland. Ik wil opkomen (en helpen) voor mensen die niet eens de moeite nemen voor zichzelf op te komen. Ik zet me in voor mensen die het moeilijk hebben, die vervolgens stemmen op een partij die juist niet mensen wil helpen die het moeilijk hebben...

Misschien is het niet heel slim om over politiek te praten, maar aangezien ik graag zou weten hoe anderen zulke conflicten oplossen, post ik hem gewoon. ..

Liefs lopke
Carpe diem!

Gast

Bericht door Gast » 02-03-2011 21:37

Ik ben een SP-stemmer, ik vind het belangrijk dat er wordt nagedacht.
(Om precies dezelfde reden stemt mijn vriend op D66 :D )
Ik heb samen met mijn zus een eigen zaak, dus je zal er vanuit kunnen gaan dat je als ondernemer VVD zou moeten stemmen. Dat doet mijn zus dan ook. Mij lukt dat niet, want deze partij druist tegen alles is waar ik voor sta. Sociaal stemmer dus.

Liadan
Berichten: 30
Lid geworden op: 20-01-2011 14:40

Re: Stemmen

Bericht door Liadan » 03-03-2011 13:22

Penelope-G schreef: En is het ook zo dat jullie geen baan kunnen doen die minder etnische verantwoord is(voorbeeld: zoals call-center voor staatsloterij of hypoteek-adviseur of aandelenhouder).
haha ik weet niet zo goed wat die banen met etnisch verantwoord te maken hebben.. :lol:
Wat werk btreft is het niet altijd zo makkelijk om te kiezen voor iets. Het is voor veel mensen, vooral die lager opgeleid zijn, erg moeilijk om werk te vinden wat ook nog een beetje verdient. Sommige mensen hebben niet veel keus dan callcenter werk te doen. Ik ken bijv. een man, hij is allochtoon zonder diploma's en is nu gedwongen om tijdelijk kippen te vangen en hij vind het vreselijk. Maarja.. geld moet toch binnen komen. Ik ben blij dat ik VWO heb gedaan en een opleiding kan doen, zodat ik tenminste keuze heb.

Anyway.. ik heb zelf de laatste twee keer op SP gestemd, omdat die partij wat mij betreft op dit moment het beste is voor Nederland, en ook omdat zij tegen de afschaffing van de studiefinanciering zijn en wat meer om kunst en cultuur geven (en als kunstacademie student heb ik graag dat onze school gewoon subsidie blijft krijgen) :wink: Verder vind ik natuur en milieu erg belangrijk, en dat is voor mij een reden om sowieso links te stemmen.

Penelope-G
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-02-2011 09:17

Bericht door Penelope-G » 04-03-2011 09:51

Okee, misschien heb ik neit het hele verhaal verteld. Ik ben net klaar (moet nog 2 hertentamens doen.. Maar geen les meer) met mijn studie, management, economie en recht met toeristische managment als uitstroom profiel. (hele mond vol)

Ik zou graag willen werken in het toerisme, omdat dat echt mij sector is. Ik vind het leuk om mensen een leuke tijd te bezorgen waarin ze kunnen ontspannen van de dagelijkse hektiek. Maar ik zou ook graag ooit manager worden, omdat ik mensen graag help het beste uit hunzelf te halen...

Maar ik woon in Appingedam, en toeristische banen liggen hier nou niet voor het oprapen... Maar zit inmiddels 2 maanden thuis, en das VET irritant op alle gebieden (geld, piekeren en man die GEK van me wordt ;) ). Maar ik heb nog een paar sollicitaties lopen, maar ben ook net aangenomen bij een call-center. Zit dus eigenlijk steeds in conflict met me eigen... Ik dacht steeds, moet ik niet wachten, kan dit wel, straks roest ik vast ;)

Maar ik heb heeeel duidelijk gezegt, dat ik NIET ga liegen ofzo! Maar ik ga het wel proberen, want het geeft me de mogelijkheid om rustige verder te kijken.

En kwa stemmen. Vind het gewoon moeilijk dat ze tijdens die verkiezingen, dat ze net doen alsof het allemaal ZOOOO belangrijk is! Dan hebben ze het over een schuld die is betaald om te rijke mensen die hun geld op een bank hebben gezet om meer rente te krijgen, of het gaat over een poiliekus in Duitsland die iets over heeft ge schreven. Of dat de ene dik-kop tegen de andere dik-kop zegt dat ze niet samen mogen spelen, en dat de ander daarom nu sorry moet zeggen. Terwijl er in Libie duizenden vluchtelingen zitten weg te rotten (overgens zie je op tv alleen mannen, want ik ook vreemd vind, want waar zijn al die vrouwen?)
En terwijl alle speciaal onderwijs instellingen in Groningen momenteel een stop hebben, omdat er simpelweg geen plek meer is voor de jonge jongens en meisjes die niet mee komen op school!

Vind het gewoon allemaal zo stom, als iedereen nou gewoon verantwoordelijkheid nam voor zijn of haar situatie... Vandaar de topic...

Maar ik moet niet verbitterd raken, zag vanmorgen een documentaire over een vrouw die in haar eentje (als in zonder hulp van een instelling, maar met hulp van haar man) een zorgboerderij opzetten. En ze vroegen haar, hoeveel geld het allemaal had gekost. Ach ze had 2 miljoen bij elkaar weten te sprokkelen. Dus de verslagger zegt, maar als het dus fout gaat ben je alles (inclusief bestaande boerderij) kwijt. Ja zecht die vrouw, maar het gaat niet fout! Super mooi, die kracht! Ze was zo puur, krachtig en open! Daar word ik direct weer blij van :D:D:D

Liefs lopke
Carpe diem!

Penelope-G
Berichten: 14
Lid geworden op: 01-02-2011 09:17

Bericht door Penelope-G » 04-03-2011 10:13

Ik lees trouwens net de regels (beter laat dan nooit) en daar staat dat je positief moet zijn over andermans meningen. En geen groepen negatief belichten. Dus ik moet er nog wel aan toevoegen, dat ik het wel een goed vind van mensen in de politiek dat ze zich inzetten voor hun normen en waarden. Daar heb ik heel veel respect voor, ik vind het zielig voor die andere mensen(in problemen), dat bedoel ik meer...

Liefs
Carpe diem!

Gast

Bericht door Gast » 04-03-2011 22:22

Wat leuk dat je in de toerisme wilt werken, ik kom zelf uit de horeca en heb op Ameland gewoond en gewerkt voor 7 jaar. Daar is veel toerisme te vinden en met kost en inwoning heb je daar zo een leuke baan voor het seizoen in de horeca. En zeker weten dat je mensen een leuke tijd bezorgt, dat bezorg je jezelf ook. Op Ameland begint het toeristenseizoen met Pasen! ook hebben ze vakantiebanen bij de VVV.

Plaats reactie