Vers Belgisch bloed!

Voor nieuwe forumleden. Wie ben je? Wat heb je met hekserij? Wat houdt je bezig?
Plaats reactie
Ephemeral
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-10-2015 18:02

Vers Belgisch bloed!

Bericht door Ephemeral » 10-10-2015 18:37

Hallo iedereen! :D

Bij deze hebben jullie ook een Belgische aanwinst. :lol: Dit is een poging om me kort voor te stellen, maar ik vrees dat ik de neiging heb nogal lange berichten te typen soms, dus alvast een kleine disclaimer. :P

Al van heel klein had ik interesse in alles wat met het bovennatuurlijke of enigszins onconventionele te maken had, maar ik kwam pas op m'n 11 jaar in aanraking met Wicca via een boekenreeks. Sindsdien ontdekte ik dat een familielid van me eveneens heel erg bezig is met hekserij en spiritualiteit in verschillende vormen, dus die is altijd zo'n beetje een voorbeeld voor me geweest. Los daarvan heb ik me door de jaren heen beziggehouden met kennis op te pikken waar mogelijk en te zoeken welke richting ik uit wil hiermee. :D

Ik aarzel een beetje om mezelf een heks te noemen, aangezien ik iets te losjes ben waar het op het practiserende gedeelte aankomt in vergelijking met andere heksen. :oops: Toch is het wel een levenswandel waar ik veel over nadenk en al dan niet impliciet mee bezig ben. :)

Ik heb jullie hier vervoegd om de simpele reden dat ik graag nieuwe vrienden zou maken (ondanks de taal minder evident om Nederlanders te bevrienden dan ik had gehoopt, maar kan ook aan mij liggen, ik ben nogal vreemd :oops: ).

Enkele termen die mogelijks een beter idee geven van wie ik ben: Leeuw, INFJ, geschiedenisstudent, nieuwetijdskind, random, prettig gestoord. :lol:

Benieuwd om jullie beter te leren kennen! :D

Afbeelding

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 10-10-2015 23:40

Hallo! Welkom Ephemeral!

Leuk wat je over jezelf schrijft, herkenbaar! Het gros van de heksen/ wicca's/ pagans van deze club is ook vreselijk eigenzinnig.
Wat mezelf betreft: nogal eclectisch, eigenzinnig, vrijdenker. Als ik, 's ochtends naar de kerk wil en 's avonds een maanfeest wil doen, dan doe ik dat. Niemand die me dat kan verbieden.

Het forum is je misschien wel wat te stil vrees ik, dat heeft een reden, i.t.t. andere, landelijke fora wonen wij Groningers natuurlijk relatief dicht bij elkaar dus ontmoeten we mekaar tijdens Heksencafe, Heksentempel, een lekkere wandeling of een open jaarfeest.

Als jij ook maar ooit in de buurt van Groningen komt, en dan ook nog op een 2e zondag van de maand, dan moet je me beloven een keer langs te komen hoor! Ik heb alle info, adres etc. voor je als je me mailt.

P.S. de term INFJ moest ik ff googlen hoor, is dit het? https://en.wikipedia.org/wiki/INFJ
Blessed Be, Daturae

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 11-10-2015 22:12

Zoals beloofd! Een rectificatie van mijn kant! Je bent Belgisch maar... woont dus een jaar hier in Groningen en... je was vandaag al op het Heksencafe! Leuk kennisgemaakt te hebben!
Hartelijke groet
Blessed Be, Daturae

Ephemeral
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-10-2015 18:02

Bericht door Ephemeral » 12-10-2015 17:52

Hoi Daturae! :lol:

Was ook leuk om jou te ontmoeten! Ik kijk alvast uit naar het volgende heksencafé. :D

Wat de term INFJ betreft zat je inderdaad juist, hoewel Wikipedia eerder wetenschappelijk dan inhoudelijk uitleg verschaft. Het is 1 van de 16 persoonlijkheidstypes uit de Myers-Briggs typologie, altijd leuk om te weten welk soort type iemand is, vandaar dat ik het er even bij zette. :)

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 18-10-2015 18:48

Ah, oke! dan snap ik het helemaal. Ben je daar veel mee bezig? Zou er wel meer over willen weten.

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 04-11-2015 17:09

Welkom Ephemeral,

Ik hoop je te treffen op 8 november aanstaande in het café.

Plaats reactie