Galeswintha

Voor nieuwe forumleden. Wie ben je? Wat heb je met hekserij? Wat houdt je bezig?
Plaats reactie
Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Galeswintha

Bericht door Galeswintha » 10-04-2010 17:16

Even voorstellen. Ik woon samen in de stad Groningen met mijn vriend en een hele lieve papegaai.

Al sinds lange tijd ben ik gefascineerd door de oude Kelten en hun natuurreligie. Ik houd van mythologie, volksverhalen en oude geschiedenis (Liefst van voor Chr. en de middeleeuwen).

Tevens kan ik euforisch worden van een ontluikende natuur en is het prachtig om de groeikracht van de natuur te ervaren en met de seizoenen mee te leven.

Via mythologische verhalen is het prachtig om de oude goden en godinnen van weleer te leren kennen omdat zij verschillende aspecten van de (menselijke) natuur belichamen. Erg leerzaam om hier mee te werken. Het paganisme maakt mij meer bewust van onze 'roots' die we m.i. een lange tijd zijn kwijt geweest.

Ik vind het heel leuk dat er een Heksencafe Groningen forum is.

Vriendelijke groet,

Galeswintha

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 25-04-2010 21:33

Van harte welkom Galeswintha!
Mooie naam, wat betekent het?

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 25-04-2010 22:42

Dank je! Wat het betekent weet ik niet maar zal eens proberen er achter te komen.
Wat ik wel weet is dat Galeswintha een Visigotische naam is. De Visigoten waren (Oost) Germanen die vroeger door heel Europa zijn getrokken (3e eeuw na Christus). Een Merovingse koningin heette Galeswintha dus is het tevens een Frankische naam. Mijn familie van vaderskant komt in de oorsprong uit Frankrijk (16e eeuw) dus daarom heb ik de naam in het bijzonder gekozen. De eerste keer dat ik de naam tegenkwam was in een roman die ik heb gelezen en heb het sindsdien altijd een hele mooie naam gevonden.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 26-04-2010 22:00

Ha, Wikipedia! Las dat ze de zus was van Brunhilde, inderdaad dochter Merovingische koning. Ze werd vermoord door haar man of zo, brrr...

Koningin Galswintha of Galeswintha (540-568) was de dochter van Athanagild, de Visigotische koning van Hispania (het Iberische schiereiland en bestaand uit het huidige Spanje en Portugal) en zijn vrouw Goiswintha. Galswintha was de zuster van Brunhilde, de koningin van Austrasië en de tweede vrouw van Chilperic I, de Merovingische koning van Neustrië.
Galswintha en Chilperic traden in 567 in Rouen in huwelijk, maar al snel daarna (in 568) werd Galswintha op instigatie van Chilperics minnares Fredegonde vermoord. Deze laatste werd vervolgens de derde vrouw van Chilperic. In 584 werd Chilperic op haar beurt vermoord door Fredegonde[1].
Galswintha's dood wekte de vijandschap van haar zus Brunhilde op tegen Chilperic en Fredegonde. Als gevolg van deze vijandschap ontstond er een periode van ongeveer 40 jaar van oorlog tussen de Frankische koninkrijken van Austrasië en Neustrië. Chilperik I van Neustrië en Sigebert I van Austrasië en hun opvolgers waren in voortdurende strijd. Brunhilde stierf in 613.


BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 27-04-2010 16:22

hahahahaha, tja, "What comes around, goes around."

Gast

Bericht door Gast » 27-04-2010 21:04

Mooi uitgezocht Daturae!

Plaats reactie