Juniper

Voor nieuwe forumleden. Wie ben je? Wat heb je met hekserij? Wat houdt je bezig?
Plaats reactie
Gast

Juniper

Bericht door Gast » 09-12-2010 09:20

Welkom hier, Juniper!
Veel lees en schrijfplezier!

Faith
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-04-2010 08:22

Bericht door Faith » 09-12-2010 14:06

Welkom!

Juniper, heb je je laten inspireren door het kinderboek of de boom?

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 09-12-2010 21:32

Welkom Juniper! Die vraag heb ik ook: Boom of boek? Groetjes en veel plezier hier. :D

Gast

Bericht door Gast » 10-12-2010 09:02

Het boek vond ik prachtig!

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 13-12-2010 17:40

Ik heb Wise Child oftewel Heksenkind van Monica Furlong gelezen. Een erg mooi en onderhoudend boek en Juniper komt erin voor.

Juniper
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-12-2010 20:02

Bericht door Juniper » 22-12-2010 22:47

Hallo,
Nou zeg, wat een boel welkom al voordat ik ook maar iets gezegt heb :).
Dan eerst maar de uitleg van mijn naam, Juniper:
Ik kom hierop door mijn enorme voorliefde voor het werk van Leonardo da Vinci, en dan vooral zijn portret van Ginevra de' Benci. Nu betekent Ginevra Juniper. Toen ik dat las deed mij dat inderdaad meteen denken aan het boek, dat ik ooit als meisje las en werd zo verliefd op de naam.

Mijn interesse voor hekserij is ontstaan doordat ik, toen ik een jaar of 12 was, een of andere kinderfilm keek over een meisje die haar keltische roots ontdekte. Op de een of andere manier werd ik zo gegrepen door de vormen en woorden in die film dat ik daarna meteen achter mijn computer ben gekropen en ben gaan googelen. Meteen kwam ik op een heksensite en dat heeft me sindsdien niet meer losgelaten.

In de jaren die daarop volgden ben ik vooral bezig geweest met het levensbeschouwelijke gedeelte van de oude religie: welke plaats heeft deze in mijn leven?
Nu ik daar een soort van antwoord op heb is er een nieuwe vraag gekomen: welke plaats heb ik in de hekserij?

Ik ben nu 20 jaar, ben naar veel omwegen op consevatoria en meer van dat soort onzin op de studie Kunst Cultuur en Media van de RuG en in mijn geboortestad Groningen terecht gekomen.
Ik ben dus klassiek zangeres, metalmaakster, alternatief model, raver, stadsmens (met een voorliefde voor "mijn" Londen) en tegelijk een meisje van de boerderij, een heiden...
Ik ben nu op een punt waar ik deze dingen wil doen samensmelten en zo een richting aan mijn leven geven. Ik wil dat hekserij hier een grote rol in speelt. Ik wil graag in contact komen met mensen, meer leren maar vooral meer ervaren.

Zo.. dit is ongeveer mijn verhaal in een grote notendop.
Vragen zijn uiteraard helemaal welkom :)

Liefs en Licht
Juniper (Lotte ;) )
~a voiceless song in an ageless light~

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 24-12-2010 13:04

Hoi Juniper,

Interessant om te horen hoe weloverwogen jij je naam hebt gekozen!
Als je favoriete boom ook nog eens de jeneverbes is (Juniper- Juniperus communis) ???

Wat je schrijft over het ontdekken van je roots spreekt mij ook erg aan. Dat bepaalt ook hoe ik mijn hekserij invulling geef: proberen te achterhalen wat mensen hier vroeger nu echt geloofden. Als ik bijvoorbeeld bij zo'n hunebed sta: wat deden die trechterbekermensen, hoe leefden ze, hoe vereerden ze hun goden? Vooral het vieren van de acht jaarfeesten beleef ik intensief op die manier, dan voel ik me zowel dicht bij de natuur als bij mijn voorvaderen en -moeders staan.

Juniper, veel plezier hier op het forum en als jij vragen hebt aan ons, stel ze. Of kom gezellige eens langs op het Heksencafe in Groningen.

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 02-01-2011 00:48

Hoi Juniper!

Wat een mooi voorstelbericht heb je geschreven.

Het paganisme is voor mij een zoektocht naar onze oude "roots" die in het Germaanse en voor mij ook in het Keltische liggen. Dit heeft met m'n voorouders te maken. Er blijkt na naam- en stamboomonderzoek toch ook Keltisch bloed in mij te stromen. Dit verduidelijkte voor mij de belangstelling naar de Kelten en hun natuurreligie. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.

Mooi vind ik het om weer stil te staan bij "verloren" kennis en het je weer gedeeltelijk, voor zover dit kan, eigen te maken. Misschien op zoek gaan naar iets wat nog "echt" is buiten onze consumentenmaatschappij? Waar komen we nu echt vandaan en wat hoort bij ons? Waarvoor zijn we hier? Is er een reden of is deze er juist helemaal niet? Deze vragen stel ik mezelf graag... Niet alle vragen worden in het paganisme beantwoord en mogelijk zoek je je hele leven. De zoektocht is belangrijk. Verder helpt het me bewuster te leven, en voel ik me meer verbonden met de cycli van het leven die voor mij weer gelinkt zijn aan de seizoenen. Wat het bovenstaande betreft spreek ik natuurlijk voor mezelf want een ieder ziet het op zijn/haar eigen unieke manier.

Ik wens je hier veel leesplezier toe, praat gezellig mee als je dat wilt en bij vragen: schroom niet. :wink:
Misschien eens tot ziens op het Heksencafe!

Groetjes,
Galeswintha

Juniper
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-12-2010 20:02

Bericht door Juniper » 04-01-2011 15:51

Bedankt voor de berichtjes!
Leuk om te lezen hoe iedereen weer anders met zijn "roots" bezig is.
ik zou inderdaad graag eens langs komen op het heksencafé.

groeten
Juniper
~a voiceless song in an ageless light~

Plaats reactie