Boekje lezen?

Activiteiten die je samen met andere forumleden wilt ondernemen: wandelingen, workshops, filmavonden, concert- en festivalbezoek etc.
Plaats reactie
Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Boekje lezen?

Bericht door Algernnon » 04-11-2014 18:05

Merry Meet,

Weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar goed, deze link is dacht ik wel goed om er eens in te duiken.
Als Wiccan kun je er dingen uithalen die best de moeite waard zijn.
http://www.hetgrotereplaatje.nl/index.html
Blessed Be

Algernon.

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 10-11-2014 17:44

Ik heb de site gelezen, wat een stelletje gemankeerde idioten zijn het als ze de onzin die ze spuien werkelijk serieus menen.
Volgens hen:
- Worden we door een kwaadaardige organisatie collectief wereldwijd voor de gek en onder de duim gehouden
- Is de wereld hol en veroorzaakt dit de continentendrift
- Doen er ook nog wat buitenaardsen (goeie en kwaaie) mee in het algehele complot
- Weten zij exact tot op detail het goddelijke plan en hoe het hele multiversum in elkaar zit

Ik hoop, zoals gezegd, dat deze site een hoax is en dat de de mensen die erachter zitten het niet serieus menen :D .

BB,

Menno

PS
Ik zie niet echt in wat het met Wicca te maken heeft.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 07-12-2014 20:26

Hoi Algernon en Menno,
Ik denk dat deze mensen het wel degelijk echt menen... en dat maakt het ook zo eng, net als alle andere geloofsfanatici. Wat iemand gelooft kun je niet bewijzen, dus ... voor diegene die het gelooft is dat de waarheid.
Ze zullen maar denken dat je tot de, hoe noemen ze, Illuminatie, behoort. Stel dat ze je willen gaan bestrijden! Hadden ze in de 2e wereldoorlog ook niet een zondebok voor al het slechts in de wereld ,o, ja die plakten ze uiteindelijk een ster op! Is ook zo. :(

Blessed Be en veel wijsheid toegewenst
Daturae
Blessed Be, Daturae

Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Bericht door Algernnon » 08-12-2014 10:22

Merry Meet Daturae,

Dat heb jij bijzonder mooi verwoord.
Ik ken er ook nog een, "je kunt de boeken beter lezen dan verbranden"
Komt ook uit die tijd.
Dat was wat ik bedoelde, het leven is als een schilderij, je kunt een klein hoekje in kleuren, maar ik ga voor het gehele plaatje, cq doek.
Ook denk ik dat het empathische vermogen van Menno ergens strand bij 25 %
Niets geen kwaads over Menno hoor ? maar de deur waar wij door heen zouden kunnen is te smal.
Verder heb ik genoten op die zondag, leukemeiden / en jongen/man ik citeer, "Ik zie niet echt in wat het met Wicca te maken heeft", einde citaat,voor Menno zou ik willen zeggen, lees de Wiccan rede.
PS, omdat ik dus Katholiek ben, en die rare Italianen vroeger Wiccan en Heksen heb vervolgd zou ik dus geen goede Wiccan zijn.
Nou mensen, die ook zo kortzichtig en scherp door de bocht willen,
" Ik Algernon ben een Katholiek en ben er verdomd trots op.
Het katholicisme heeft mij geleerd om de oogschellen niet te gebruiken.
En verder ben ik ook trots op Wiccan en of Heks te zijn.

Blessed Be
Algernon.

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 11-12-2014 00:30

Ik doelde op de site waar jij naar verwees toen ik schreef "ik snap niet wat dit met Wicca te maken heeft". De Wiccan Rede zegt "Doe zo uw Wil mits ge niemand schaad". En ik zie de connectie tussen mijn uitspraak (dat ik niet snap wat deze site met Wicca/hekserij te maken heeft) en de Wiccan Rede niet helemaal. Maar dat zal wel komen door mijn empatisch vermogen dat ergens rond de 25% ligt :D .
Harstikke leuk dat je er zo trots op bent om Katholiek te zijn, houden zo! Maar ik snap ook niet wat dat met de site te maken heeft waar je naar verwees. Tenzij die natuurlijk gehost wordt door de Katholieke kerk :lol: . Maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.
En voor wat betreft rare Italianen die vroeger Wicca's zouden hebben vervolgd. Ik kan me niet herinneren dat Italianen ooit Wicca's zouden hebben vervolg. Vooral niet omdat Wicca een religie is die pas in het begin van de jaren 50 is ontstaan :D. Of ben ik nu te kortzichtig en scherp door de bocht? :D

BB,

Menno

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 13-12-2014 20:21

He Algernon, ik vind het reduceren van Menno's empathisch vermogen tot 25% wel wat ver gaan en eerlijk gezegd nogal op de man gespeeld.

Ik heb geen zin om me nu apart weer als moderator in te loggen, maar als moderator zeg ik hier dan even:
Prima als je met elkaar wat stoeit over onderwerpen, maar niet elkaar persoonlijk aanvallen a.j.b. (dat doen ze op andere fora al genoeg...)

Persoonlijk vind ik trouwens combi wicca/ christen een hele fijne. Ik voel me er uitstekend bij, en niemand die mij daarvan af kan houden!

Blessed Be,
Daturae
(alsook moderator van dit forum)
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie