linda wormhoudt

Activiteiten die je samen met andere forumleden wilt ondernemen: wandelingen, workshops, filmavonden, concert- en festivalbezoek etc.
Plaats reactie
zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

linda wormhoudt

Bericht door zevenster » 02-01-2011 07:33

o.k, fair enough. Voor mij is ze een zeer bekende en gerenommeerde vrouw, maar blijkbaar niet voor iedereen.
De google omschrijving die hier eerder gegeven is, was vrij uitgebreid. Linda heeft veel gewerkt met sjamanen uit Scandinaviè en werkt ook vaak met hun techniek, o.a. het zingen, het joiken zoals het daar heet. Ze gebruikt joiken als een middel om bv. in trance te raken, maar ook om een diagnose van de situatie te maken, bv. als je ziek bent of er iets met je ziels-situatie niet in orde is.
Ze heeft een aantal boeken geschreven, o.a. over het noordse pantheon (odin, wodan, freya) en over het noordse sjamanisme. Ze is overigens, voor wie hier de riedels van krijgt, erg anti-fascistisch. Helaas worden noords/germaans en neofascisten nog wel eens met elkaar in verband gebracht, maar daar is zij dus niet van!
Ik ook niet overigens.
Ze werkt in haar mundane werk veel met mensen die op de grens zijn van leven en dood, dit heeft ook haar interesse. Dit heeft ook mijn interesse omdat het ook een deel van mijn mundane werk is.
Ze hecht waarde aan overgangsrituelen: rituelen die plaatsvinden bij belangrijke overgangsmomenten in een mensenleven, bv. naar de puberteit, naar volwassenheid, ouderschap, etc. En dus ook naar de dood.
Het gaat niet uit van HC Assen, daar ben ik lid van, voor zover je lid kunt zijn van een HC. Ik heb daar de vraag in de groep geplaatst of er belangstelling was, die is daar wel, maar het is nog niet zo'n grote groep en ik kan me voorstellen dat er meer belangstelling zou zijn.
Data etc. zijn er helemaal nog niet - ik wilde weten of ik een groep van ca. 15 -20 mensen bij elkaar kan brengen in het noorden, anders heeft het, denk ik, voor haar geen zin om hier naartoe te komen voor een hele dag.
Dat was mijn beweegreden.
Jammer dat ik wat kort door de bocht overgekomen ben. Zal met de stress en drukte van voor de feestdagen te maken hebben, een druk gezin en een zieke vader.
Wellicht is het bericht voor jullie nu goed genoeg uitgewerkt?
Elck Syn Waerom

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 02-01-2011 17:52

Het spijt me dat te horen Zevenster. Ik wens je veel sterkte met je vader.
Uitgebreide info idd. en zeker interessant. :wink:

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Bericht door zevenster » 02-01-2011 19:48

Dank je, Galeswintha,
sympathiek van je. En het helpt!
Elck Syn Waerom

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 04-01-2011 21:23

Hallo Zevenster,

Helder verhaal en bedankt voor je uitleg. Ik kende de beste vrouw ook niet en evenmin het Heksencafe Assen, maar nu kunnen we het allemaal beter in de context plaatsen. Vooral dat Jolken klinkt me interessant toe.
Hoop dat je een groep bij elkaar krijgt. Zo hebben wij laatst Frigga Asraaf uitgenodigd en dan is het ook wel zo leuk als je een beetje grote groep hebt.

Succes en groet en niet in de laatste plaats: sterkte met je vader, hoop dat het een tijdelijk en geneesbare ziekte is.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie