Iets organiseren met Linda Wormhoudt??

Activiteiten die je samen met andere forumleden wilt ondernemen: wandelingen, workshops, filmavonden, concert- en festivalbezoek etc.
Plaats reactie
zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Iets organiseren met Linda Wormhoudt??

Bericht door zevenster » 27-12-2010 17:03

Hallo allemaal,
ik ben actief op het forum Heksenproat van HC Assen. Daar hebben we het gehad over het organiseren van een lezing door Linda Wormhoudt. De belangstelling in Assen gaat vooral over het werk van Linda in de vorm van overgangsrituelen bij sterven en afscheid.
Ik wil eens polsen of er hier ook belangstelling is voor een lezing door haar over dit thema of over andere delen van haar werk. Zie voor meer info over Linda: via google Linda Wormhoudt of Soulrituals (ik mag nog geen websites plaatsen, merk ik.)
Ik zou het fijn vinden als jullie belangstelling willen mailen naar mijn privé account zodat ik kan inventariseren hoeveel belangstellenden er zijn voor ik haar benader.
Mijn adres is zevenster apedingetje tovert.nl
Elck Syn Waerom

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2010 16:25

Ik vind het een zwaar thema om een lezing over te houden. Maar kun je eerst iets vertellen over deze Linda Wormhoudt? Ik heb nog niet van haar gehoord. Wie is ze? Dit vertelt Google:

Linda Wormhoudt

Linda Wormhoudt (1966) interesseert zich van jongs af aan voor het spirituele. Als tiener kwam ze in aanraking met hekserij. Als solitaire heks bekwaamde ze zich in de tarotkaarten en andere orakels. Ze werd lid van een internationale groep heksen, die zich vooral bezig hield met de Scandinavische tradities. Toen ze door haar buitenlandse partner het traditionele sjamanisme ontdekte, wist ze dat ze haar spirituele pad had gevonden. In de bergen van Koerdistan deed ze haar eerste rituelen voor anderen.

Linda keerde terug naar Nederland en verdiepte zich in de rituelen van verschillende sjamanistische culturen. Zij volgde trainingen bij o.a. Daan van Kampenhout. Vijf jaar lang was ze zijn assistente. Ze leerde werken met groepsenergie en rituelen van onder meer de Noord-Amerikaanse indianen. Daarnaast deed ze langdurig onderzoek naar dromen en onderzocht ze het spirituele gebruik van zang in sjamanistische culturen. Ook in Australië, waar ze kort vertoefde, kwam ze in aanraking met vormen van sjamanisme.

In Noorwegen vond ze haar wortels bij de Sami in Lapland, en interesseerde zich vooral voor de joiks: de spirituele liederen. Tijdens haar reizen in Lapland vond ze haar spirituele thuis. Ze probeert elk jaar naar Noorwegen te gaan om verder onderzoek te doen naar traditionele vormen van Sami sjamanisme.

In 2004 richtte ze Ceremony, het Sjamanistisch Instituut op. Dit instituut staat in het teken van kennisoverdracht, samenwerking met verschillende spirituele disciplines en onderzoek naar rituelen wereldwijd. Ze verzorgt trainingen voor met name mensen die al een aantal jaren met sjamanistisch werk bezig zijn. Haar interesse richt zich de laatste jaren vooral op Noordwest-Europees sjamanisme en de ontwikkeling van rituelen die toepasbaar zijn in het huidige, westerse leven. Ze doet onderzoek naar de Europese traditionele vormen, onder andere Seidh uit Scandinavië.

De dood en het stervensproces hebben haar aandacht. De oeroude rituelen rond de dood fascineren haar, maar ze probeert vooral in deze moderne tijden nieuwe rituelen te maken en te vormen, om zodoende het sterfproces in harmonie te laten verlopen: voor de stervende en voor de nabestaanden. Als rituelenbegeleider helpt ze mensen bij de belangrijkste overgangsfasen in een mensenleven, met de nadruk op sterf- en rouwprocessen. Daarnaast werkt ze parttime in een verzorgingshuis voor mensen in de laatste fase van hun leven.

Linda is moeder van twee kinderen.

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Bericht door zevenster » 28-12-2010 21:03

Je hebt nog niet eerder gehoord van Linda Wormhoudt??
Elck Syn Waerom

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2010 21:44

Nee. Dat zei ik inderdaad :) Kom ik nu op de brandstapel?

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Bericht door zevenster » 29-12-2010 04:55

Nee.
Het verbaast me.
Je eerste reactie komt een beetje vreemd over. Zo van "ik ken haar niet en ik vind het onderwerp te zwaar. Klaaarjjjjjj."

Ik zou zeggen - des te meer reden om eens kennis te maken met deze vrouw en haar grote kennis over de noord-westerse magische tradities.
Ze heeft veel in huis, is interessant om naar te luisteren en je kunt veel van haar leren, als je dat wilt.
Als je dat niet interessant vindt, prima - maar laat het voor anderen een beetje open, alsjeblieft.
Elck Syn Waerom

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 02-01-2011 01:24

Als je dat niet interessant vindt, prima - maar laat het voor anderen een beetje open, alsjeblieft.
Dit snap ik niet zo goed. Wie zegt dat het niet interessant gevonden wordt? Misschien verdiende je verhaal in het begin een betere uitleg want ik kende deze beste dame ook niet en je kunt ook niet veronderstellen dat een ieder haar kent. Met alle respect, je komt heel snel binnen met: heb je interesse mail mij op mijn priveadres zonder uitgebreide info over deze dame te geven of waar het, als het doorgang vindt, gaat plaatsvinden. Ik mis duidelijkheid. Wil Heksencafe Assen dit gaan organiseren? Gaat het van hun uit? Dit omdat deze naam, inclusief forum, uitgebreid in je bericht wordt genoemd.

Gast

Bericht door Gast » 02-01-2011 22:00

Misschien kun je je vraag ook plaatsen op de Facebook van heksencafe Groningen, die heeft een vrij groot bereik en anders op de hyves van heksencafe Groningen. Succes!

cygnus
Berichten: 53
Lid geworden op: 24-08-2010 14:58

Bericht door cygnus » 04-01-2011 00:01

He, leuke aanvullende info Ardeadra
Met vriendelijke groeten,
Cygnus

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 04-01-2011 00:04

Hallo Zevenster, aansluitend bij de vorige mails wil ik vragen: misschien leuk om jezelf eerst even voor te stellen? We hebben het gebruik dat nieuwe leden zich even voorstellen op dit forum. Dan was je mail voor het werven voor een activiteit mogelijk ook anders bij ons binnengekomen?

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Faith
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-04-2010 08:22

Bericht door Faith » 04-01-2011 13:38

Mmmh, ik begrijp dit verloop ook niet zo goed, Ardaedra's reactie is op mij ook niet afwijzend overgekomen. Eerder van 'Goh, zwaar onderwerp, tell me more?'. En als er mensen om zich heen kijken naar wat er nog meer te leren en te delen valt op paganistisch gebied, dan is het Ardaedra wel (zie Ardaedra's posts). Maar goed, ik ben blij dat het inmiddels opgelost is, dank je wel voor de extra info in de andere thread Zevenster. Ik kende deze vrouw ook niet, maar het gebeurt inderdaad regelmatig dat iemand iets organiseert waarbij gastsprekers/rondleiders/vertellers/workshopleiders etc. aangetrokken worden. Wie weet is dit dus wel een leuke optie.

Om op je oorspronkelijke vraag terug te komen, de inventarisatie: dank je wel voor het idee, maar ik sla denk ik over.

Als ik me niet vergis is aankomende zondag weer heksencafe, wie weet tot dan. Het heksencafe is altijd een informele en gezellige boel, waarbij ook veel verhalen en ideeen worden uitgewisseld. Het is een supergelegenheid om elkaar te ontmoeten.

Plaats reactie