Heksencafe 10 april 2016

Hier discussiëren we verder waar we tijdens het Heksencafe live waren gebleven.
Plaats reactie
Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Heksencafe 10 april 2016

Bericht door Menno » 09-04-2016 00:55

Hallo allemaal,

Op de valreep een topic waar we komend heksencafe lekker met elkaar over kunnen bomen. Ik presenteer het hier als een stelling:

De "law of threefold return" oftewel de stelling dat alles wat je uitzend je drievoudig terugkrijgt (veel genoemd in wicca- en hekserijboeken) is onzin. Het is gewoon bangmakerij met een opgeheven vingertje (pas op dat jij je gedraagt of anders...).

Het is wat gechargeerd, dat weet ik maar zo heb je iets waarover je kunt kletsen met elkaar (en zo zit ik ook een beetje in elkaar :D)

BB,

Menno

Elizabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-06-2015 20:25

Bericht door Elizabeth » 31-05-2016 19:16

Leuke stelling! Volgens mij is hij nog niet aan bod geweest, dus hopelijk kunnen we hier komende zondag over discussiëren.

Elizabeth
Berichten: 16
Lid geworden op: 17-06-2015 20:25

Bericht door Elizabeth » 13-06-2016 12:55

Ik vond het wederom een leuke discussie. Ik voel het meest voor de uitleg dat the Rule of Three nader geïnterpreteerd kan/moet worden.

De werking is niet per se 'ik schop jou, dus ik krijg drie schoppen terug' , maar meer een drievoudige werking op verschillende niveaus.
1. Jij weet dat je niet goed bezig bent
2. Je krijgt waarschijnlijk daadwerkelijk 'een schop' terug
3. Iemand anders weet ook dat je niet goed bezig bent (bijvoorbeeld de Goden)
The Rule of Three op emotioneel, fysiek en astraal niveau.
Dit is alleen effectief als je er zelf ook belang aan hecht. Anders zul je überhaupt het 'schuldgevoel' niet aanvaarden en ook niet malen om het astrale niveau.

Maar andere interpretaties zijn ook heel goed mogelijk natuurlijk.

Plaats reactie