Brainstorm Heksentempel

Het gezamenlijk beleven van spiritualiteit en religie in een ontspannen sfeer. Een keer in de maand.
Faith
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-04-2010 08:22

Brainstorm Heksentempel

Bericht door Faith » 26-04-2010 11:38

Dag allemaal,

Afgelopen vrijdag was het officiele startschot van de Heksentempel, en wat voor een! Zoals afgesproken hier de brainstorm voor (deel)invullingen voor de komende tijd.

- Voor de volgende keer staat alvast op de lijst: Het persoonlijkheids enneagram. Kernkwaliteiten, valkuilen, combinaties van de 8 verschillende typen enzovoorts.

- Keltische knopen
- Nachtelijke boswandeling bij volle maan
- Kruidenworkshop (*kijkt onschuldig naar Daturae*)
- Archeologische vondsten (*kijkt onschuldig naar T.*)
- Labyrinth lopen (meditatieve oefening)
- Discussie: overeenkomsten en verschillen Wicca en verscheidene geloven
- Bezoek godinnentempel (eventueel in combinatie met Castlefest?)
- Discussie: Gardner, feit of fictie en is het van belang?
- Zomer picknick in de natuur
- 12 zwanen (Starhawk)
- Bezoek medefabriek
- Bezoek Dragonheart

Tot zover onze open brainstorm, niets hiervan moet, alles mag. Heksentempelgangers, laat uw licht schijnen! Laat een reactie achter met je toevoegingen aan deze brainstorm! Wat zou je nog graag terug willen zien in de lijst?

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 26-04-2010 21:55

Mooie voorzet, zijn we het hele jaar ook al rond geloof ik? :D
Want wanneer is de volgende keer precies, over een maand?

Graag geef ik een kruidenworkshop, maar in welke vorm zullen we het gaan gieten? Ik heb al eens een 'droge lezing'gegeven, we zijn een keer zelf crèmes wezen maken bij mij thuis. Misschien actieve kruidenkennis, denk aan een rondwandeling door mijn kruidentuin, wilde kruiden herkennen, iets vertellen over hun werking etc. Maar misschien heeft iemand anders een ander leuk idee?

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Faith
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-04-2010 08:22

Bericht door Faith » 27-04-2010 13:28

Ik stel voor dat we het houden op de vierde vrijdag van de maand? Dan zou de volgende keer op vrijdag 28 mei zijn, om acht uur. Kan iedereen zich hierin vinden? Ik zou het leuk vinden als de komende keer bij mij thuis is trouwens!

Leuk dat je weer een workshop wilt geven Daturae! Wat je beschrijft klinkt mij erg leuk in de oren, en wat meer praktische kruidenkennis is nooit weg :-). Dit thema lijkt mij wat seizoensgebonden, is er een bepaalde maand dat we het beste naar jou toe kunnen komen? Als dat nu is, kunnen we de locatie en invulling van de volgende heksentempel natuurlijk gewoon aanpassen.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 28-04-2010 21:32

Ha, prima, staat genoteerd, elke vierde vrijdag van de maand. Dat geeft houvast.
Wel, we zouden juni kunnen uitkiezen voor de kruiden? Maar 28 mei mag ook, veel veldkruiden bloeien dan namelijk al. Als er nog ideeën zijn voor de invulling, hoor ik het wel.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Hasse Bunder
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-04-2010 12:23

Bericht door Hasse Bunder » 30-04-2010 23:08

Had de hint even gemist, werd er door Menno op geattendeerd :)
(En dat met Menno en hints LoL)
Wil wel een verhaaltje houden. Nog een specifiek onderwerk in gedachten daarvoor?

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 01-05-2010 16:56

Ha, Hasse, nou mij lijkt het wel interessant om iets over begraven en grafriten te horen in Nederland, en dat met name de pre- en vroeg christelijke tijd. In welke periode cremeerden ze, wanneer begroeven ze, waarom vaak in foetushouding, wat voor grafgiften, wat kunnen we daar uit afleiden. En als voorbeeld je gevulde urntje laten zien, indrukwekkend!

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Gast

Bericht door Gast » 01-05-2010 20:13

Het wordt nu wel moeilijk voor me om er niet bij te zijn en rustig aan te blijven doen. Willen jullie niet van die fantastische dingen posten? lol :D

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 03-05-2010 00:11

Ach, het is één keer per maand dus dat is toch vrij rustig aan doen 8) ? Maar neem gerust je tijd, je bent zowel nu als in de toekomst van harte welkom (mits je natuurlijk weer van die zelfgemaakte chocolaatjes meeneemt :) )

BB,

Menno

Faith
Berichten: 59
Lid geworden op: 21-04-2010 08:22

Bericht door Faith » 03-05-2010 14:29

Hai Hasse Bunder,

De hint was ook niet zo duidelijk hoor, zoals die er stond. Ik wist ook nog niet welke 'real life' naam bij welke forum naam hoorde (shame on me), maar nu weet ik het!

Hasse Bunder, fijn dat je een praatje wilt geven, wat Daturae voorstelt klinkt mij goed in de lekenoren! Of iets anders, wat je wilt natuurlijk :-). Dank in ieder geval!

WhiteshadoW
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-04-2010 11:39

Bericht door WhiteshadoW » 18-05-2010 16:55

ik vond net zoiets leuks...prive...niet al te duur...echt iets wat ik ook had gekozen voor een forummeeting :) maar die doe ik op korte termijn even niet dus...ik vind het een echte tempel in ruwe vorm

kijk even bij het meer :P

http://www.dewittekater.nl/verhuur

BB
WhiteshadoW
be carefull what you wish for
for it shall surely be yours

Plaats reactie