Heksentempel februari?

Het gezamenlijk beleven van spiritualiteit en religie in een ontspannen sfeer. Een keer in de maand.
Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Heksentempel februari?

Bericht door Daturae » 30-01-2011 19:28

Dag allen,

Zijn er al ideeën voor Heksentempel februari? En wie wil het organiseren?
Het is op vrijdag 25 februari, maar als we deze week een onderwerp zouden kunnen verzinnen, kan dat nog mee in de agenda van de nieuwsbrief.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 30-01-2011 20:12

Ik wil het enneagram nog wel een keer behandelen. De vorige keer waren er door omstandigheden niet zo heel veel mensen. Dus een stukje herhaling en ook wat nieuws. Is dat een idee?

BB,

Menno

PS
Wel op voorwaarde dat ik dan weer helemaal beter ben :)

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 01-02-2011 21:15

Wat mij betreft prima! Ik laat het op de agenda zetten. Beterschap Menno, ziek goed uit,

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 15-02-2011 20:29

Hi Menno, pas je dit topic nog even aan?
Volgens mij gaan we het verplaatsen naar ZONDAG, de 27e feb. en dan wandelen in combinatie met... Menno vult aan :)

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 18-02-2011 12:50

Inderdaad, het wordt verplaatst naar zondag de 27e. En het onderwerp wordt....het maken van een staf. Nadere informatie volgt nog.

BB,

Menno

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 21-02-2011 22:42

En hier dan de informatie zoals belooft. Het is de bedoeling dat we op zoek gaan naar een staf. Dit doen we op de ouderwetse manier, namelijk.... we gaan het bos in en zoeken naar een geschikte tak, of boom :D . Echter, we nemen alleen iets uit de natuur als we er echt honderdentien procent van overtuigd zijn dat dit onze staf zal worden. Het kan dus ook zo zijn dat je zondag weer thuiskomt zonder staf (is mij al 3 keer overkomen). Een staf is iets wat je eigenlijk maar één a twee keer in je leven maakt. Probeer dus eens de volgende visualisatie:

Stel dat op weg bent naar een jaarfeest of een maanfeest. Je loopt over het bospad richting de plek waar je gaat vieren. Op je pad daarheen leun je op je staf. Kijk naar de staf die je in je handen hebt. Hoe ziet hij eruit?
Van wat voor hout is hij gemaakt? Eik, beuk, esdoorn of misschien toch van wilgenhout? Is hij recht of zit er juist een kronkeling in? Is hij dun of juist dik? Probeer op deze manier je eens je staf te visualiseren. En als je daar een goed beeld bij hebt onhoud dat dan. Zoals gezegd, neem alleen iets uit de natuur als het echt absoluut jouw staf is. En daarbij komt ook nog. Als je iets hebt gevonden en je bent er helemaal van overtuigd dat dit hem is. Stel je dan open en vraag of het is toegestaan dat jij deze boom of tak afsnijd. Als dat niet goed voelt: NIET DOEN!

Ik zal proberen een fles lijnolie te bemachtigen Dit is nodig om het hout mee te behandelen zodat het niet gaat barsten. De verdere details leg ik uit tijdens de wandeling.

Mijn voorstel is dat we om 10:30 verzamelen op het Noorderstation in Groningen. Ik had van Faith begrepen dat er mensen met de auto komen waardoor andere mensen mee kunnen rijden?

Mochten er nog vragen zijn....laat het me weten :D

BB,

Menno

Gast

Bericht door Gast » 22-02-2011 17:28

Wat ontzettend leuk!!! :D

elixa
Berichten: 126
Lid geworden op: 24-10-2010 09:37

staf

Bericht door elixa » 22-02-2011 17:43

Superleuk!
Lijkt me super interessant om te weten waarop te letten. Heb zelf wel een soort staf in gedachten maar zou niet weten of ik een tak van een boom af zou durven halen. Hoop op mooi weer.

Ik ga ook met de auto dus als iemand met me wil meerijden... hoor/lees ik het wel.

Liefs LIxxx

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 22-02-2011 20:41

Als er problemem zijn met vervoer rij ik wel over Groningen hoor, wel even tijdig laten weten, no problem

Liefs, Daturae
Blessed Be, Daturae

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 22-02-2011 21:04

Een 'toverstaf'meet de lengte van je elleboog tot je middelvingerpuntje. Maar wat voor staf wordt dit eigenlijk? Een wandelstaf?

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie