Salie, altijd handig

Hier kun je alles posten wat met kruiden te maken heeft.
Plaats reactie
Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Salie, altijd handig

Bericht door Daturae » 28-03-2011 20:52

Grote voorjaarsschoonmaak?
Vergeet niet je kamers ook ritueel te zuiveren met brandende wierook of een bosje salie (smudgen). Visualiseer hoe je alle opgeslagen negativiteit het huis uit laat waaien en de salie je huis zuivert met positieve energie.

Heb je nog salie over van het smudgen? En heb je na het smudgen last van je keel gekregen? Dat komt goed uit.

Saliehoning:
Laat een handvol gedroogde salie au bain marie een half uur tot drie kwartier pruttelen in zo'n 300 ml goede honing.
Zeef de honing door een fijne zeef en je hebt een heerlijke honing tegen keelpijn.

Let op: niet in de koelkast bewaren, het is honing en wordt gekoeld keihard.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 28-03-2011 22:23

Heb je nog salie over van het smudgen? En heb je na het smudgen last van je keel gekregen? Dat komt goed uit.

Hi,hi, Grapjas! (LOL) :D

Ik ben heel erg dol op salie. De sterke, kruidige geur voert mij naar warme, mediterane oorden (mijmer...) maar ook hier in Nederland gedijt de salieplant goed! Een paar jaar geleden heb ik een aantal salieplanten in de tuin gehad.

Bedankt voor deze tip, ik ga absoluut eens smudgebundeltjes maken. De honing met salie, lijkt me heel effectief en lekker voor je keel. :wink:

Gast

Bericht door Gast » 28-03-2011 22:27

Salie is een sterke, fijne en ook mooie plant. Mijn salie heeft de winter buiten gestaan en het overleefd. Hail hail Salie!

Die honing met salie lijkt mij ook wel wat :)

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

salie

Bericht door zevenster » 30-03-2011 11:45

Salie heeft me gered deze week!!
Had al 2 weken een ferme keelontsteking, overduidelijk amandelen... Dacht van de week dus maar even naar de huisarts te gaan, blaaghhh.
Deze zei: amandelen!! En ook Pfeiffer prikken.
Maar diezelfde nacht dat ik besloten had naar de huisarts te gaan dacht ik ook: oh ja, saliethee drinken.
En kijk 's an - twee dagen later: overjjjjjj.
Wat nou amandelen... mooi laten zitten die dingen.
Elck Syn Waerom

elixa
Berichten: 126
Lid geworden op: 24-10-2010 09:37

salie

Bericht door elixa » 01-04-2011 09:40

Heb ook salie in huis, ruikt heerlijk. Heb t in huis voor het zuiverende effect.

Hoe maak je zelf zo n smudge? Workshop smudgen?

li xxx

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Re: salie

Bericht door zevenster » 01-04-2011 09:46

elixa schreef:Heb ook salie in huis, ruikt heerlijk. Heb t in huis voor het zuiverende effect.

Hoe maak je zelf zo n smudge? Workshop smudgen?

li xxx
Bosje salie, met wat langere takken, bij elkaar binden door er kruislings een katoenen, ongeverfde draad omheen te winden. Meestal rood, geloof ik, maar dat kun je ook op het ritueel afstemmen. Als je de bos stevig bindt, kun je hem, na gebruik, uitmaken in zand, net als wierook. Anders brandt ie door, moet je ook goed op letten, want het smeult lang na. Leg hem dus in zand, om brandjes te voorkomen.
Ik hou niet van de smudgesalie, die vind ik naar zweterige mensen ruiken... maar gewone keukensalie vind ik wel lekker.
Ik bind meerdere kruiden in mijn bosje, ook rozemarijn, thijm, lavendel, bijbelbalsem. Heb ik nu niet meer.. is overleden, jammer...
Elck Syn Waerom

Gast

Re: salie

Bericht door Gast » 01-04-2011 15:40

elixa schreef: Hoe maak je zelf zo n smudge? Workshop smudgen?

li xxx
Dit is een hint, he! hahahaha! :D

zevenster
Berichten: 45
Lid geworden op: 04-12-2010 13:31

Bericht door zevenster » 01-04-2011 16:08

ja sorry...
Ik ben nogal van Redt uzelf, dan redt u... diedus.
Elck Syn Waerom

Plaats reactie