Mijn Blog

Openbaar forum met links die verwijzen naar andere wicca forums, heksencafe en wat er op internet zoal te vinden is op het gebied van heksen, wicca en paganisme.
Plaats reactie
Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Mijn Blog

Bericht door Ward » 07-04-2015 10:46

Wil je me iets beter leren kennen of meer over me willen weten, kijk dan eens op http://www.leoenjanke.nl

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 05-07-2015 17:18

He wat een gave site Ward!
Leuk dat je dat met ons wilt delen.

Wat betreft deze quote's op je site:

> Wicca is ook een inwijdingstraditie. Dit wil zeggen dat je alleen Wicca kan worden door inwijding door een derdegraads priester en/of priesteres
...
> Wiccans zijn zonder uitzondering heks. Echter, niet alle heksen zijn Wiccan. Wicca is namelijk een religie, en hekserij is een levenswijze, gebaseerd op het ritme van de natuur.
Heksen gebruiken niet het religieuze systeem dat Wiccans wel gebruiken.

Daar wil ik graag komend Heksencafe met je over voortborduren! :-)
Ik ben namelijk niet officieel ingewijd, maar tóch een uiterst religieuze wicca.

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 06-07-2015 12:28

Er staat een bron vermelding bij, ik ben en voel me zelf ook helemaal wicca ondanks dat ik niet ingewijd ben door een hogepriesteres.
Maar dat is met heks zijn ook zo, er zijn heksen die van mening zijn dat je alleen heks kunt zijn als je de "opleiding" van 53 weken heb gevolgd bij een andere heks.
:D

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 06-07-2015 12:28

Er staat een bron vermelding bij, ik ben en voel me zelf ook helemaal wicca ondanks dat ik niet ingewijd ben door een hogepriesteres.
Maar dat is met heks zijn ook zo, er zijn heksen die van mening zijn dat je alleen heks kunt zijn als je de "opleiding" van 53 weken heb gevolgd bij een andere heks.
:D

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 04-08-2015 16:08

Hallo Ward,

Tja, ze vertellen je er alleen niet bij bij wleke heks... Een jaar en een dag of ook wel 13 manen volop met hekserij en/ of wicca bezig zijn en je daarna zelf inwijden is ook een mooie basis!
Bedenk maar: welke graad, initiatie, leermeester(es) etc je ook hebt of hebt gehad: een mens is... juist nooit te oud om te leren! :-)

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Ward
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-04-2015 01:03

Bericht door Ward » 05-08-2015 14:40

Daturae schreef:Hallo Ward,

Tja, ze vertellen je er alleen niet bij bij wleke heks... Een jaar en een dag of ook wel 13 manen volop met hekserij en/ of wicca bezig zijn en je daarna zelf inwijden is ook een mooie basis!
Bedenk maar: welke graad, initiatie, leermeester(es) etc je ook hebt of hebt gehad: een mens is... juist nooit te oud om te leren! :-)

Blessed Be, Daturae
Ik ben het helemaal met je eens Daturae, ik leer het mezelf ook en sinds kort dan met tips en hints van mensen uit het heksencafé.
Ik ben daar dankbaar voor want zo kan ik mezelf toetsen of ik op de goede weg ben.
Mijn gevoel zegt van wel overigens maar het is altijd fijn als je jezelf kunt vergelijken met anderen.

Blessed Be, Ward.

Plaats reactie