Boeddha ?

Welkom! De mede staat klaar, de koffie is bruin, de thee is gezet, de sigaren staan op tafel!
Plaats reactie
Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

Boeddha ?

Bericht door Algernnon » 24-06-2014 10:35

Een apart verhaal, dat wel !

Afgelopen vakantie in het mooie Engeland bij Malveren met aanhang naar een stationnetje, zo,n antiek moois, foto,s wezen maken.
Niets apart aan toch ? was het niet dat ik op de heen weg een boeddhist op een muurtje zag zitten in gebed, hij was aan het mediteren, wat wij, of ik als Wiccan ook doe.
Achterloos liepen wij hem voorbij, op het stat ionnetje aan gekomen kwam er gelijk een trein aan , die ik op de gevoelige plaat vastlegde.
Vele foro,s en film,s later werdt het tijd om een pint guinness te gaan scoren, wat lukte.
Wij liepen weer terug naar ons gehuurde huis, toen ik de monnik nog alrijd op de zelfde steen zag mediteren, verder de straat in (20 mtr) zag ik iets op de grond liggen wat een kluit aarde of een uit de kluiten gewassen kastanje leek.
Ik schopte er achterloos tegen aan, moet dat nou ? riep mijn geliefde dwarsligger, rommel hoort in de goot ! maar was het wel rommel ? er zaten van die aparte rondingen aan, toch maar even terug, en ik raapte het op, en zag tot mijn verbazing dat het een houten beeldje was, ik draaide me om, en zag dat de Monnik mij aanstaarde zonder met de ogen te knipperen, ik liep door en in Malveren 5 km verder kwam ik de zelfde Monnik tegen, hoe kon deze zo snel hier zijn ? hij liep mij voorbij en even voelde ik een zweem van geluk.
Thuis gekomen maar eens ge googelt wat dat nu voor een beeldje was.
Het was een Orang Malu, ook wel Yogi man, verder zou ik zeggen, ga zelf maar lezen wat het is, anders schrijf ik hier vanavond nog.
Ik wilde alleen maar zeggen, is dit toeval ? immers toeval bestaat niet, wat wil dit mij zeggen ? denk ik hier te diep overna ? ik vondt dit vroeger rare jongens, maar ik denk er plots anders over, de vakantie in Engeland was een aparte belevenis, zo kocht ik een bergkristal en bij een kasteel in Malveren nam ik zonder na te denken een stok mee van een omgezaagde boom, en kwam ik op een plek waar ronde keien op de grond in een cirkel lagen dia 15 mtr, meditatieplek van Wiccans ?
Beste mede Wiccan,s bericht gehad in Engeland van Daturae dat ik welkom ben in het Caffé ? wat wil een Wiccan nog meer ?
Dit is allemaal echt gebeurd, ik ervaar het als.......bevestiging van mijn overtuiging.
Ik ben Katholiek, en dat zal altijd zo blijven, maar er is dus meer tussen Hemel en Aarde.

Blessed Bé
Algernon.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 27-06-2014 11:14

Hallo Algernon!
Wat een prachtig, mij echt uit het hart gegrepen verhaal! Dit is voor mij zo herkenbaar! Als je er op let, zijn er maar weinig toevalligheden he?
Met name jouw openheid voor anderen hun religie, spreekt mij zo aan. Ik wil respect hebben voor ieders geloof, ieders verhaal, ieders beleving. En natuurlijk hoef je er beslist niet mee eens te zijn wat sommigen van hun verhaal uitdragen, dat kan ook niet. Mensen verschillen en overal heb je wat aardigere en wat minder aardige typetjes :-)
Ik blijf er heilig van overtuigd dat we uiteindelijk in dezelfde energie, dezelfde God/Godin geloven,alleen zoals wij mensen overal andere talen en culturen hebben, zo hebben we ook andere religies.
Bright Blessings! Daturae

P.S.: Had je de nadere info over het Heksencafe al ontvangen? Locatie met name?
Blessed Be, Daturae

Algernnon
Berichten: 30
Lid geworden op: 09-03-2014 16:34

info Heksen caffé

Bericht door Algernnon » 27-06-2014 12:19

Had je de nadere info over het Heksencafe al ontvangen? Locatie met name?

Zeker Daturae, ik kom zeker, ik zit alleen nog met mijn ploegen, en als dat dan samen valt kom ik graag op jou uitnodiging.
Ik heb ivm mijn aankomende pensioen van een September de laatste snipperdagen er aan geplakt.
Dat zal dus iets eerder zijn.
Met mijn pensioen heb ik alle tijd (na het huishouden) mijn geliefde werkt als uitvaart verzorger, om mij dan helemaal te wijden aan Wiccan.
Ben dan ook zeer trots dat ik deze voor mij speciale uitnodiging kreeg.
Ben mij zeer bewust dat dat niet zomaar gaat.
Tenslotte zijn sociale media,s emotiloos, je kan alles wel schrijven, maar de mens heeft nu een maal gebreken.
Het gebod van een Wiccan, heks, enz enz spreekt mij zeer aan.
Alles mag, zolang je er een ander maar niet mee kwetst.
Ook al uit het oogpunt van dat alles drie keer weer bij jou komt.
P.S
De stok uit mijn eerdere epistel Engeland, daar heb ik een mooie Wiccan staf van gemaakt, op een markt in Engeland een bergkristal gekocht en op deze heilige stok/staf (hij was immers op een heilige Wiccan cirkel geweest ?) vol met Runen tekens gemaakt, en afgelakt.
Man o man, wat ben ik trots op deze staf, ziet er niet uit, de kristal vast gezet met een leren veter.
Mijn geliefde schat zei, daar koop je toch een mooie stok voor ?
Ach, lievert, waar dronk JC uit ?
Jaaa, die zag ze niet aankomen ;-)

Blessed Bé
Algernon

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 07-07-2014 22:02

Ha ha Algernon! Hoop je zeer binnenkort te ontmoeten op ons Heksencafe en vergeet die staf niet mee te nemen!!!

Wat je nog wel moet weten: alleen in de maand augustus is er GEEN Heksencafe. Iedereen heeft dan vakantie, vandaar.
Ik zou het naar vinden als je net dan langs zou komen!

Ah, pensioen... ik zou me ook nooit vervelen. Nou ja, ik heb na deze week vijf weken vakantie, kan ik alvast oefenen haha!

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Plaats reactie