kraai land op mijn schouder

Welkom! De mede staat klaar, de koffie is bruin, de thee is gezet, de sigaren staan op tafel!
Plaats reactie
Lusyan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-09-2011 00:32

kraai land op mijn schouder

Bericht door Lusyan » 25-08-2012 01:03

Hallo mensen,

laatst ging ik naar buiten even wandelen.
toen ik even stil ging staan landde er een kraai op mijn schouder.
ik weet dat daar iets raars aan is alleen kan ik geen enkele betekenis ervan vinden.
Dus dacht ik om het hier nog een keer te proberen.

alvast bedankt voor de uitleg.

MVG, Lusyan

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 06-09-2012 20:35

Hallo Lusyan,

Tja, mijn wedervraag is dan:
Wat betekende het op dat moment voor jou?
Vond je het fijn, of voelde je je angstig?
Gebeurde er later iets waar je de kraai als voorbode van zag?

Ooit hoorde ik mensen altijd nare dingen over kraaien roepen als voorbodes van de dood, (op de oude slagvelden waren ze dat ook) maar ik zie ze hier dagelijks vliegen en zelf vind ik het hele leuke beesten, dus... Ik zie ze als heel positief. Ooit probeerde eentje al vliegend een haarbandje van m'n hoofd te trekken, waarschijnlijk leek het hem prima nestmateriaal!

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 18-09-2012 23:22

Bij de Kelten betekende het dat als een kraai op je lande (of was het nou een raaf?) je dan bij de volgende veldslag het leven zou laten. Echter, het kon ook betekenen dat de Morrigan (de krijgsgodin) je als haar favoriet had uitverkoren waardoor je (bijna) onoverwinnelijk werd in de strijd! Dus...zoals de Engelsen zeggen: "The proof of the pudding is the eating". Wat je het beste kunt doen is de een of andere kampioen in martial arts (Ronda Rousey bijvoorbeeld) uitdagen tot een gevecht om de titel. Als de Morrigan je heeft uitverkoren als haar favoriet is dat de bekende "kat in het bakkie" en ben jij straks de nieuwe kampioen! Als het dat andere betekende, tja... :)

BB,

Menno

Plaats reactie