Heksencafe juli 2016 + gezellig na-tafelen

Een ontmoetingsplaats voor paganisten en geïnteresseerden in paganisme. Elke tweede zondag van de maand.
Plaats reactie
Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Heksencafe juli 2016 + gezellig na-tafelen

Bericht door Daturae » 24-06-2016 20:09

Merry Meet!

Het wordt zo langzamerhand al een traditie: de laatste HCG voor de zomerstop blijven we gezellig natafelen in ons stamcafé! :D

Laat via de poll of de groepsapp even weten of je blijft eten en of je nog speciale eetwensen hebt.

Blessed Be, tot de 10e juli!
Daturae
Blessed Be, Daturae

morna
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-08-2015 13:25

Discussie

Bericht door morna » 28-06-2016 15:40

Zoals jullie de vorige keer ook hebben meegemaakt, hebben we besproken dat we voor elk heksencafe in discussie gaan over een stelling. Voor het heksencafé van juli heb ik aangeboden om een onderwerp voor te bereiden. Het onderwerp wordt "Offers zijn een onlosmakelijk onderdeel van magisch werk", waarbij ik zogenaamde plengoffers niet onder offers reken. Wat ik aan bod wil laten komen is óf dit inderdaad het geval is, waarom dit wel of juist niet het geval is, en - als dit wel het geval is - wat dan tot geschikte offers kan worden gerekend.

Ter voorbereiding kun je - maar dit is zeker niet noodzakelijk om deel te kunnen nemen aan de discussie - een documentaire over Gardner kijken. Die plaats ik in mijn volgende post, want in mijn eerste twee posts mag ik kennelijk geen linkjes plaatsen.

morna
Berichten: 3
Lid geworden op: 03-08-2015 13:25

Re: Discussie

Bericht door morna » 28-06-2016 15:40

morna schreef:Zoals jullie de vorige keer ook hebben meegemaakt, hebben we besproken dat we voor elk heksencafe in discussie gaan over een stelling. Voor het heksencafé van juli heb ik aangeboden om een onderwerp voor te bereiden. Het onderwerp wordt "Offers zijn een onlosmakelijk onderdeel van magisch werk", waarbij ik zogenaamde plengoffers niet onder offers reken. Wat ik aan bod wil laten komen is óf dit inderdaad het geval is, waarom dit wel of juist niet het geval is, en - als dit wel het geval is - wat dan tot geschikte offers kan worden gerekend.

Ter voorbereiding kun je - maar dit is zeker niet noodzakelijk om deel te kunnen nemen aan de discussie - een documentaire over Gardner kijken. Die plaats ik in mijn volgende post, want in mijn eerste twee posts mag ik kennelijk geen linkjes plaatsen.
En nu met linkje: http://www.bernardalvarez.com/#!A-Very- ... f002bfb2d0, en dan met name het stuk tussen minuut 14 en 18:30

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 29-06-2016 22:31

Ik heb de film in een ruk uitgekeken, erg leuk, dank voor het delen sowieso Morna!

Blessed Be, Daturae
Blessed Be, Daturae

Menno
Berichten: 266
Lid geworden op: 09-04-2010 23:56

Bericht door Menno » 05-07-2016 17:02

Volgens mij moeten stukken over de discussie niet hier staan maar onder het kopje Heksencafé-Discussie elders op deze site.

BB,

Menno

Plaats reactie