Evaluatie Heksencafe Groningen

Een ontmoetingsplaats voor paganisten en geïnteresseerden in paganisme. Elke tweede zondag van de maand.
Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Evaluatie Heksencafe Groningen

Bericht door Daturae » 11-05-2010 17:49

Afgelopen Heksencafe verhelderend gesprek over Heksencafe Groningen gehad met deze en gene. Hoe ervaren mensen het HC Groningen? Hoe betrekken we er nieuwe mensen bij? Ik kan me voorstellen dat er toch wat koudwatervrees is, je komt in een groep waar velen elkaar al wat langer kennen natuurlijk. Hoe krijg ik geïnteresseerden over de streep om toch eens langs te komen?

Hoor heel graag jullie mening en opbouwende suggesties.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 11-05-2010 22:09

Ik heb zelf de indruk dat nieuwe mensen altijd welkom zijn in het Heksencafe. Toen ik er voor de eerste keer kwam voelde ik me gelijk welkom al is het de eerste keer best eng om die drempel over te stappen en met mensen in gesprek te gaan die je eigenlijk nog helemaal niet kent. Er is een vaste groep die vaker (of altijd) komt en elkaar langer kent maar dit is niet erg. Om elkaar beter te leren kennen kost altijd even wat meer tijd. Dat is ook normaal, lijkt mij. Ik heb de vaste bezoekers altijd ervaren als mensen die openstaan voor nieuwe bezoekers en het juist leuk vinden om hun te verwelkomen.

Men kan nieuwe bezoekers in het Heksencafe iets tastbaars in handen te geven zoals een informatief boekje over wat Paganisme is, welke stromingen er zijn, Wat de jaarfeesten inhouden, internet links vermelden etc.

Misschien is het een goed idee om een nieuwsbrief te maken. In de nieuwsbrief kan je een 'header' zetten over wanneer er een nieuw Heksencafe is, en om de drempelvrees te verlagen zou erin kunnen staan dat nieuwe mensen iemand mee mogen nemen. (vriend(in),kennis etc.) Mogelijk is het een goed idee om in deze nieuwsbrief te benadrukken dat het Heksencafe een informatief en open karakter heeft. Dus dat het mogelijk is om in alle openheid vragen te stellen over paganisme en beleving, bij mensen die er al langer mee bezig zijn en dat ervaringen, in alle openheid, gedeeld mogen worden.
Vervolgens zou er een column in kunnen staan die we zelf schrijven, misschien zijn er wel mensen die dit willen doen, of kan het over een bepaald seizoen gaan waarin dit Heksencafe plaatsvindt. De Nieuwsbrief kun je naar verschillende e-mailadressen en via een persoonlijk bericht versturen, en je kunt hem tevens ook 'open' op het forum zetten zodat ook 'niet leden', die hier via een zoekmachine komen, het kunnen lezen. Willen ze plaats en tijd van het Heksencafe weten dan zullen ze eerst een mailtje moeten sturen naar Daturae. Dit e-mailadres zou dan in de nieuwsbrief gezet kunnen worden.

Alexsandra
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-04-2010 08:51

Bericht door Alexsandra » 12-05-2010 13:16

Een banner-link op de website van MA-AN.nl zetten?
We hebben erg veel bezoekers op onze website.

Verder heb ik een mini verhaaltje geschreven (m.b.v. oude agenda’s)
Deze in een nieuw topic gezet omreden dat het niet echt bij deze evaluatie past.
Zie topic: Heksencafé Groningen - zo. 14 november 2010
Faith is a bird that feels the light and sings when the dawn is still dark

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2010 13:25

Dat is leuk, een banner op de site van MA-AN!

En we kunnen een Heksencafe-hyves maken als jullie dat leuk vinden, er zijn ontzettend veel mensen op hyves. En er aandacht aan schenken op het Silver Circle-forum... de datum plaatsen van het HC en de link naar Daturae...

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 12-05-2010 21:20

Wat een mooie suggesties komen er binnen! :wink:

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 12-05-2010 21:44

Verder heb ik een mini verhaaltje geschreven (m.b.v. oude agenda’s)
Deze in een nieuw topic gezet omreden dat het niet echt bij deze evaluatie past.
Zie topic: Heksencafé Groningen - zo. 14 november 2010
Na dit stukje van Alexsandra te hebben gelezen, is het misschien best wel een leuk idee, om bij mooi weer Heksencafe Groningen te starten met een kleine wandeling in de Prinsentuin in de stad Groningen. (Als het mooi weer is gaat deze weer open voor publiek) Het is er een mooie omgeving, rustig, informeel, je kunt er een kopje thee drinken en even rustig praten. Daarna, kun je dan gezamenlijk lopend naar de lokatie vertrekken (is vlakbij). Het is mogelijk best wel een leuke start van het Heksencafe als het mooi weer is, en kan m.i. drempelverlagend werken. Vantevoren moet je dan even de weerberichten in de gaten houden.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 23-05-2010 21:20

Bedankt allemaal voor de goede tips!
Een link op MA-AN zou ik zeer waarderen, dank Alexsandra voor je aanbod, maak hier graag gebruik van.
Wat betreft de nieuwsbrief Galeswintha, bedoel je een digitale nieuwsbrief mee denk ik he? Een soort E-zine, zoals ik ook wel van MA-AN ontvang. Dat is zeker een goed idee, zou hou je mensen ongedwongen toch op de hoogte en verlies je ze niet zo snel uit het oog.
Wie zou dat met mij willen oppakken? Elke maand versturen, tja, dan moet je ook wat inhoud hebben eigenlijk. Of per seizoen met aandacht voor de jaarfeesten?
Ardaedra, zie jij iets in het opzetten van zo'n hyves? Volgens mij ben jij wel ene handig digi-dametje :) Wat kan zo'n hyves voor meerwaarde hebben? Wie is de doelgroep? Denk even hardop met me mee.
Maar leuke suggesties mensen: ik ga er nog even op kauwen, BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 25-05-2010 17:04

Hoi Daturae,

Ik bedoel idd. een digitale nieuwsbrief. Ik denk persoonlijk dat het best elke maand zou kunnen. Je hoeft het niet vol te stouwen met informatie. Dan leest de ontvanger het toch niet meer.

Je zou het simpel kunnen houden: Denk bv. aan een stukje tekst of gedicht over een bepaald seizoen, stukje info over hekserij, het schrijven van een column door de mensen die het leuk vinden om dit zo nu en dan te doen, een recept, een kruidentip, Je zou een keer een onderwerp of actueel stukje nieuws wat hier op het forum gepost is in de nieuwsbrief kunnen zetten. Op internet is tevens veel info te vinden. Je hoeft niet alles zelf te schrijven.

Ik denk dat je je per nieuwsbrief kunt beperken tot het plaatsen van 1 artikel en niet meer. In de nieuwsbrief kun je de datum van het eerstvolgende HC vermelden met jou e-mailadres erbij, en een linkje naar dit forum. Ik wil je er best mee helpen.

Daturae
Berichten: 663
Lid geworden op: 07-04-2010 22:30

Bericht door Daturae » 26-05-2010 21:00

Doen! Gaan we binnenkort eens een fles wijn over breken :lol:
Nee, maar serieus, ik denk dat er wel templates zijn voor nieuwsbrieven?
Wat betreft een andere tip: starten met een wandeling vanuit Prinsentuin. Dat vind ik een lastige en ik zal uitleggen waarom: niet iedere bezoeker kent dit forum, gaan we opeens naar een andere locatie, dan missen we mensen die voor niks bij de kroeg staan. na afloop iets doen is dan handiger misschien.We zijn wel eens uit eten geweest, maar een wandeling is ook een optie, zeker in de zomer. Zulke ideeën ontstaan dan meestal spontaan aan de 'stamtafel'als de sfeer te leuk is om op te breken maar je wel even eruit wilt.

BB, Daturae
Blessed Be, Daturae

Galeswintha
Berichten: 300
Lid geworden op: 09-04-2010 23:48

Bericht door Galeswintha » 26-05-2010 21:32

Nee, maar serieus, ik denk dat er wel templates zijn voor nieuwsbrieven?
Die zijn er. Heb even gegoogled op "template nieuwsbrieven" en je krijgt nogal wat sites die dit aanbieden.

Een start van de wandeling in de Prinsentuin kan ook alleen als het open is en het weer goed is. Je hebt wel een punt. Het zou verwarrend kunnen werken. Een wandeling zou idd. vanuit de locatie best eens mogelijk zijn. Dan heb je in ieder geval wel iedereen bij elkaar.

We gaan eens even over de nieuwsbrief bomen... Een wijntje sla ik natuurlijk nooit af. 8)

Plaats reactie